Tegoroczna majówka okazała się wyjątkowo intensywna dla PKP Intercity. W dniach od 25 kwietnia do 4 maja 2025 roku z usług narodowego przewoźnika skorzystało blisko 2,4 miliona pasażerów. To aż 6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, gdy pociągami dalekobieżnymi podróżowało 2,2 mln osób.

Najlepszy dzień w historii spółki – 4 maja z rekordem przewozowym
Kulminacyjnym momentem długiego weekendu był 4 maja, kiedy z usług PKP Intercity skorzystało niemal 318 tysięcy pasażerów. To najlepszy wynik dzienny w historii firmy. Poprzedni rekord, ustanowiony 18 sierpnia 2024 roku, wynosił 306 tysięcy pasażerów. Nowy rezultat jest więc wyższy o 4%, co stanowi kolejny ważny kamień milowy w działalności spółki.
Więcej pociągów, dłuższe trasy, dodatkowe wagony – odpowiedź na potrzeby pasażerów
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, PKP Intercity wprowadziło szereg działań operacyjnych zwiększających dostępność usług:
-
27 dodatkowych składów wyruszyło na trasy,
-
38 połączeń zostało wydłużonych, oferując pasażerom nowe możliwości przejazdu,
-
464 pociągi wzmocniono dodatkowymi wagonami w dniach 30 kwietnia – 5 maja – łącznie było to aż 781 dodatkowych wagonów.
Wzmocnione składy kursowały zarówno między największymi miastami, jak i do najpopularniejszych kierunków turystycznych – nad morze i w góry.
Wsparcie również dla taboru trakcyjnego
W ramach przygotowań do długiego weekendu, 9 pociągów zostało wzmocnionych także dodatkowymi pojazdami trakcyjnymi – elektrycznymi i spalinowymi, co umożliwiło sprawną obsługę zwiększonego ruchu podróżnych.