Przetargi Tabor

Akumulatorowe pociągi póki co nie pojadą w barwach Kolei Mazowieckich

Oferta Stadlera przekroczyła budżet Samorządu Województwa Mazowieckiego w przetargu na zakup akumulatorowych pociąg. Finalnie konkurs unieważniono.

Fot. Adrian Izydorek

Jak informowaliśmy na początku listopada, Samorząd Województwa Mazowieckiego otrzymał jedną ofertę w przetargu na zakup 6 elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (z opcją na domówienie kolejnych trzech). Ofertę tę złożył Stadler Polska, który zaoferował dostawę pojazdów za kwotę 398 328 612 zł brutto. To właśnie kwota była przyczyną decyzji Samorządu o unieważnieniu przetargu, ponieważ zamawiający przewidział na podpisanie umowy budżet w wysokości 266 326 980 zł brutto (oferta z opcją wyniosła nieco prawie 843 mln zł brutto, a budżet Samorządu opiewał na kwotę niemal 450 mln zł).

Warto przypomnieć, że przetarg obejmował także 18-letni serwis, albo do osiągnięcia przebiegu 2 160 000 km w każdym pojeździe. W ramach prawa opcji, zamawiający mógł rozszerzyć zamówienie o przeprowadzenie maksymalnie dwóch napraw P4 każdego EAZT.

To jest już trzecie unieważnienie przetargu Samorządu na zakup akumulatorowych pociągów. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, drugi przetarg został unieważniony w związku z decyzją UMWW o zwiększeniu zamówienia o trzy dodatkowe pojazdy. Samorząd Województwa Mazowieckiego jest pierwszym regionem w Polsce, który zdecydował się na ogłoszenie przetargu na zakup akumulatorowych pociągów.

Dodaj komentarz