Przetargi Tabor

Stadler chce dostarczyć akumulatorowe pociągi dla Kolei Mazowieckich. Oferta mocno ponad budżetem

Samorząd Województwa Mazowieckiego otrzymał jedną ofertę na dostawę pociągów akumulatorowych. Przewyższa ona szacunki zamawiającego.

Fot. Stadler

Na początku października Koleje Mazowieckie w imieniu Urzędu Marszałkowskiego ogłosiły trzecie postępowanie na zakup elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych. Poprzednie dwa przetargi zostały unieważnione: pierwsze z uwagi na fakt, że nie wpłynęła żadna oferta, drugie unieważnienie było związane z decyzją Samorządu o rozszerzeniu zamówienia o opcję na zakup dodatkowych trzech elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (AEZT). Opcje przewiduje także także utrzymanie pojazdów w zakresie przeglądów P1-P3 od 1 stycznia 2032 roku do upływu 18 lat licząc od dostawy danego EAZT, albo do osiągnięcia przebiegu 2 160 000 km. Ponadto zamawiający będzie mógł rozszerzyć kontrakt o przeprowadzenie maksymalnie dwóch napraw P4 każdego dostarczonego pojazdu.

Trzecim przetargiem na zakup 6 (+3 w opcji) AEZT-ów oraz serwisem do 31 grudnia 2031 roku zainteresował się wyłącznie Stadler Polska. Siedlecki producent zaoferował dostawę 6 pojazdów za kwotę 398 328 612 zł brutto. Natomiast za realizację całej opcji (dostawa 3 EZT-ów oraz wieloletni serwis) Stadler złożył ofertę opiewającą na kwotę 444 287 352,90 zł brutto.

Oferta ta mocno przekroczyła budżet Samorządu, który w zakresie zamówienia podstawowego zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości 266 326 980 zł brutto, natomiast dodatkowo na opcję przewidział budżet 220 173 690 zł brutto. Oznacza to, że na cały kontrakt Urząd Marszałkowski przewidział budżet niemal 450 mln zł, tymczasem oferta Stadlera jest łącznie warta prawie 843 mln zł brutto.

 

Dodaj komentarz