Wywiady

Alicja Seweryn: W nocy telefon nie przestaje dzwonić [KAMPANIA SPOŁECZNA]

Rodzice oraz nauczyciele mogą się z nami także kontaktować za pośrednictwem e-maila pomoc@800100100.pl. Jesteśmy do dyspozycji dorosłych, którzy poszukują pomocy w związku z nietypowym zachowaniem dzieci, uczniów. Nie wiedzą jak reagować lub jak rozmawiać. Anonimowe, bezpłatne konsultacje, wspierają ich w tych kontaktach.

Jak dziś wyglądają statystyki numeru 116 111?

W 2022 r. odebraliśmy 52 896 połączeń i 8094 wiadomości. Jeżeli chodzi o liczbę podejmowanych interwencji na rzecz zdrowia lub życia, to w roku 2022 było ich aż 885, najwięcej od początku działania linii 116 111, czyli od 2008 roku.

Rozmawiał Michał Ciechowski

Wywiad zrealizowany został w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej #dzieciztorow, prowadzonej przez „Raport Kolejowy”, pod patronatem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę oraz projektem Życie Warte Jest Rozmowy.

Alicja Seweryn – absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Studiowała także psychologię kliniczną na SWPS Uniwersytecie Humanistycznym w Warszawie. W przeszłości wolontariuszka w organizacjach pozarządowych takich jak: Centrum Praw Kobiet czy Fundacja dobrze, że jesteś. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując w warszawskiej szkole podstawowej, gdzie pełniła funkcję wychowawcy oraz prowadziła zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę związana od 2014, jako konsultantka 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży oraz 800 100 100 – telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci.

Dodaj komentarz