Tabor charakteryzuje się ergonomią, pełną klimatyzacją, siedzeniami typu 2×2, szerokimi przejściami, górnymi półkami bagażowymi, kamerami CCTV, czujnikami ognia i dymu, domofonami, gaśnicami, kamerami zewnętrznymi, wskaźnikami stanu drzwi, Wi-Fi i stacjami ładowania dla laptopów i telefonów, mapami z dynamicznym wyświetlaniem tras.
Pierwszy projekt pociągu, inspirowany kultowym zabytkiem Delhi, Świątynią Lotosu, Alstom zaprezentował we wrześniu 2020 r. Proces produkcyjny Alstom rozpoczął w lipcu 2021 r. Pierwszy pociąg spółka dostarczyła w ciągu roku. Linia RRTS jest pierwszą w Indiach, w której zastosowano hybrydowy system sygnalizacji poziomu 2 europejskiego systemu sterowania pociągiem. Jest on podstawowym elementem sygnalizacji i sterowania pociągiem europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym. Kontrakt ten oznacza również światową premierę połączenia najnowszego standardu ETCS obsługiwanego przez najnowszą cyfrową blokadę i automatyczną obsługę pociągów (ATO) z radiem Long Term Evolution (LTE).