Pasażer Publikacje Firm

Bezpieczeństwo pasażerów w myśl wytycznych IPI-4

Ważne jest, aby producent części serwerowej zapewniał certyfikowaną sieć serwisantów na terenie całej Polski.

Otwartość platformy

Obsługa kamer pochodzących od wielu producentów przez system VMS oraz konieczność zapewnienia zawansowanej analizy obrazu VCA wymaga zastosowania serwerów rejestracji obrazu. Takie podejście uniezależnia system od producenta kamer. Co więcej, rozwiązanie bazujące na analizie obrazu realizowanej na kamerach zgodnie z zapisami instrukcji IPI-4 jest niedozwolone.

Stosowanie rozwiązań serwerowych niesie za sobą wiele korzyści. Poza wspomnianą niezależnością producencką, zapewnia również jakość przetwarzanego materiału, powtarzalność analizy, a także minimalizuje koszty i ułatwia utrzymanie systemu.  W przypadku VDG Sense mamy do czynienia z analizą tworzoną przez producenta systemu VMS. Algorytmy tworzone są przez wyspecjalizowanych ekspertów w tej dziedzinie. Sama analiza obrazu ObjectR  od ponad 7 lat jest stosowana w wielu realizacjach w Polsce, w tym inwestycjach kolejowych, a jej jakość potwierdzona niezależnym certyfikatem i-LIDS.

Poza wspomnianymi wysokimi standardami stawianymi systemowi SMW / VMS przez IPI-4, system VDG Sense wyróżnia:

  • redundancja programowa (1 do 1, 1 do wielu w układzie Edge-Cloud);
  • szyfrowanie danych AES256 oraz szyfrowanie transmisji w systemie;
  • zaawansowana integracja z systemem komunikacji interkomowej SOS SPA z możliwością wtapiania pełnej rozmowy w obraz kamery w jakości TrueLipSync;
  • analiza obrazu VCA AI z klasyfikacją obiektów, i wiele innych.

Funkcje te mogą zostać wykorzystane w przyszłości do rozbudowy systemu i zwiększyć poziom jego bezpieczeństwa, w szczególności  w kontekście odporności systemu na ataki hakerskie i próby zaburzenia pracy systemu.

Integralność systemu

Z punktu widzenia PKP PLK niezmiernie ważna jest głęboka i sprawdzona integracja systemu SMW/VMS z systemem zarządzania bezpieczeństwem i informacją PSIM.  Zapis o konieczności integracji systemu VMS z wcześniej wspomnianymi systemami został zawarty w instrukcji IPI-4. Wynika z konieczności unifikacji zarządzania systemami SMW przez operatorów. Platformą nadrzędną dla systemów SMW ma zostać platforma PSIM, którą PKP PLK buduje w ramach postępowania 9090/IRZU/00019/00211/19/P „Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych” .

Zakres integracji pomiędzy SMW/VMS a PSIM powinien zawierać:

  • możliwość wykorzystania w systemie wielu strumieni obrazu (na poziomie min. 3 różnych strumieni), aby zaadaptować się do rozległej i wymagającej infrastruktury sieciowej i zapewnić płynny odbiór obrazu;
  • przekazywanie wszelkich danych systemowych m.in. z analizy VCA, działań operatora na temat eksportu danych;
  • możliwość zmian parametrów zapisu z dokładnością do 1 kl./s., rozdzielczości i jakości obrazu w min 10 000 poziomach jakości, sterowania każdym z widoków operatora itd.

Przykładem takiego poziomu integracji jest kooperacja platformy VMS Sense z systemem klasy PSIM+. Winguard

Dodaj komentarz