Inwestycje Raport z Polski

Budowa węzła integracyjnego Gdynia – Chylonia na finiszu prac [ZDJĘCIA]

Wygraliśmy walkę z czasem i COVID – 19

Głównym wyzwaniem realizacyjnym była sytuacja pandemiczna, która towarzyszyła tej budowie niemal od pierwszych jej dni. Odnalezienie się w szybko zmieniającej się rzeczywistości pandemicznej sprawiły, że kluczowe na tym projekcie było szybkie podejmowanie decyzji i sprawna koordynacja pomiędzy zespołami Roverpol i Soletanche. Głównym wyznaniem było zapewnienie bezpieczeństwa załodze oraz utrzymanie ciągłości prac, która była zagrożona poprzez niepewną sytuacją związaną z szalejącym wirusem i trudnościami w pozyskaniu zarówno środków sanitarnych jak i materiałów budowlanych. W miarę postępowania pandemii nauczyliśmy się sprawnie w niej działać m.in. dywersyfikując dostawców oraz wdrażając rozwiązania, które miały zapewnić nam bezpieczeństwo na placu. Całodobowy catering żywieniowy dla załogi, zewnętrzny punkt dezynfekcyjny, oddzielenie biura budowy oraz zorganizowanie punktu podawczego itp. – wyjaśnia Marek Wasiluk, Project Manager, Soletanche Polska W zasadzie utrudnienia związane z pandemią to było jedyne wyzwanie na tej budowie. Pomijając te kwestie była to standardowa realizacja. W mojej ocenie poradziliśmy sobie bardzo sprawnie. – dodaje Marek Wasiluk.

 

Koordynacja między naszymi zespołami była bardzo dobra, co sprawiło, że jesteśmy obecnie w przededniu zakończenia prac budowlanych. Wygraliśmy z czasem dzięki dobrej komunikacji wspólnemu dążeniu do celu i partnerskiemu podejściu. To sprawdziło się na tym kontrakcie zrealizowaliśmy prace zgodnie z harmonogramem. Jest to też dobry prognostyk na ewentualną dalszą współpracę na większych kontraktach – podsumowuje Kierownik Kontraktu, Marco Antonio Rodriguez Martinez, Roverpol.

 

Inwestorem jest Urząd Miasta Gdynia.

Wartość projektu „Utworzenie Węzła integracyjnego Gdynia Chylonia” wynosi 45 799 000, 00 PLN. Zakończenie realizacji planowane jest na drugą połowę 2021 roku.

Dodaj komentarz