Tabor

CARGOUNIT zamawia do 30 lokomotyw Vectron MS

Siemens Mobility oraz CARGOUNIT  podpisały umowę ramową na dostawę wraz z utrzymaniem do 30 najnowocześniejszych lokomotyw – Vectron MS. Do końca 2030 r. producent dostarczy przewoźnikowi 10 pojazdów. Opcję na kolejnych 20 – do 2024 r. Dwie pierwsze lokomotywy trafią do CARGOUNIT jeszcze w tym roku.

CARGOUNIT zamawia do 30 lokomotyw Vectron MS

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Jak dotąd w latach 2018-2019 CARGOUNIT zamówił łącznie 6 lokomotyw Vectron MS, z których ostatnie dwa pojazdy zostały dostarczone w czerwcu 2021 r. Zgodnie z zawartą właśnie umową do 2023 r. jego flota powiększy się o kolejne 10 pojazdów, z możliwością skorzystania z opcji na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw do 2024 r. W przypadku skorzystania z dodatkowej opcji dostawy CARGOUNIT będzie dysponował aż 36 lokomotywami Vectron MS od Siemens Mobility.

Zamówione lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

– Strategia CARGOUNIT zakłada dynamiczny rozwój poprzez inwestycje w nowoczesne lokomotywy elektryczne. Zakup lokomotyw Vectron MS, stanowiących trzon floty lokomotyw wielosystemowych wiodących przewoźników narodowych oraz przewoźników prywatnych, doskonale wpisuje się w plany rozwojowe naszej spółki. Przewozy międzynarodowe, zwłaszcza w segmencie intermodalnym, są najszybciej rosnącym segmentem rynku zaś lokomotywy Vectron MS są sprawdzoną i cenioną platformą lokomotyw wielosystemowych z homologacją na wiele krajów Europy. Istotnym aspektem przy wyborze dostawcy lokomotyw wielosystemowych była możliwość szybkiej realizacji dostaw w pełni homologowanych lokomotyw, aby odpowiedzieć na bieżące zapotrzebowanie naszych klientów. – mówi Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

 

– Bardzo się cieszymy z naszego największego do tej pory zamówienia Vectron MS z Polski. Dzięki temu zamówieniu CARGOUNIT inwestuje w najnowocześniejsze uniwersalne lokomotywy na rynku europejskim. Dzięki modułowej konstrukcji lokomotywy oferują operatorom maksymalną elastyczność dla zrównoważonego, transgranicznego transportu kolejowego. – mówi Albrecht Neumann, CEO pionu taborowego w Siemens Mobility GmbH ds. taboru Siemens Mobility.

 

CARGOUNIT nie zwalnia i zamawia kolejne pojazdy do kursowania po całej Europie, pokazując, że segment wielosystemowych lokomotyw ma przed sobą świetlaną przyszłość, a polskie firmy świetnie odnajdują się na tym rynku. Pierwsze nowe lokomotywy zostaną dostarczone w ekspresowym tempie i jeszcze w tym roku pojawią się na torach. Cieszymy się na kolejne lata świetnej współpracy i mamy nadzieję, że flota Vectronów w CARGOUNIT będzie rosła z każdym rokiem. – dodaje Krzysztof Celiński, Prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Dodaj komentarz