global Wydarzenia

Chiny zamknęły ostatnią linię obsługiwaną przez kolej parową

Technologia parowa, tak znacząca dla rozwoju technologii na przełomie XVIII i XIX wieku, jest uważana obecnie za prymitywną i z wiadomych względów historyczną. Jak się okazuje, parowozy jeżdżące jeszcze do niedawna w ramach obsługi kopalni również nazwać można przestarzałymi. Kabina lokomotywy to zaledwie nieco ponad trzy metry kwadratowe, a jej wnętrze wyłożone jest drewnem. Obsługę parowozu stanowiły przynajmniej trzy osoby. Obok pierwszego maszynisty pracował jego zastępca, a o zasilanie silnika dbał palacz, który musiał oczywiście dosypywać węgiel.

Jako symbol przemijającej, dla wielu osób romantycznej i godnej zapamiętania ery, pociągi parowe w tym regionie cieszyły się nieustającym zainteresowaniem sympatyków kolei z całego świata. Sandaoling była ostatnim, dlatego tak wyjątkowym przykładem stałego i regularnego wykorzystania mocy pary wodnej.