Tabor Wydarzenia

CZ LOKO pracuje nad uzyskaniem certyfikatu ECM

CZ LOKO pracuje nad uzyskaniem certyfikatu ECM. Firmy, które otrzymają ten dokument mają prawo stać się tzw. podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie taboru – w praktyce odpowiadać będą za prawidłowe i terminowe utrzymanie pojazdów.

ECM to niezbędny akt prawny, który pomoże poprawić ruch i ogólnie zwiększyć bezpieczeństwo na kolei – podkreśla Jan Kutálek, dyrektor sprzedaży i członek zarządu CZ LOKO. – Uzyskanie certyfikatu to także ogromna szansa rynkowa i od kilku miesięcy w pełni poświęcamy się przygotowaniom w całej firmie. ECM ingeruje praktycznie we wszystkie procesy i systemy funkcjonowania firmy. Od 1 lipca funkcjonuje u nas nowy dział Obsługi Klienta. Intensywnie pracujemy również nad przygotowaniem aplikacji MyLoko, która przekształci zagadnienie obsługi posprzedażowej w przejrzyste, intuicyjne i nowoczesne środowisko online.

 

Niezbędna certyfikacja wymagana jest przez IV pakiet kolejowy UE. Unia chce tym samym ujednolicić jakość obsługi technicznej pojazdów kolejowych eksploatowanych w publicznej sieci kolejowej.

CZ LOKO rozwija także wspomnianą już aplikację desktopową MyLoko, którą uruchomi w styczniu 2022 roku. Natomiast wersja pilotażowa dla wybranych klientów będzie dostępna od października tego roku.

– Wszystkie procesy związane z zarządzaniem flotą zostaną wyraźnie przeniesione do środowiska online. Klienci będą mogli być w stały kontakcie z naszym personelem – dodaje dyrektor sprzedaży i członek zarządu CZ LOKO. – Do aplikacji wdrożony zostanie także monitoring transportu w formie online. Jestem przekonany, że usługa ta przyniesie wszystkim użytkownikom znaczne oszczędności finansowe, nie tylko w kosztach planowania i regularnego serwisowania pojazdów.