Wywiady

Dariusz Obcowski: Przyszłość miast to inteligentne rozwiązania transportowe [WYWIAD]

Przede wszystkim – bezpieczeństwo użytkowników dróg i mieszkańców, efektywność planowania rozwoju miasta zachowując równowagę pomiędzy potrzebami inwestycyjnymi a potrzebą mobilności.

Otoczenie zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego efektywne narzędzia analityczne i planistyczne wykorzystujące aktualne dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym zdolność kreowania przyszłości (predykcja, symulacja i ocena) daje komfort podejmowania świadomych działań a nie ufanie jedynie intuicji.

Przejdźmy na polski rynek – w jakich miastach, gdzie odbywa się ruch tramwajowy, spółka prowadzi swoją działalność?

Dotychczas zrealizowane przez nas zadania miejskie to systemy w: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie, Białymstoku i obecnie w Tychach. W trzech z nich wdrożone przez nas systemy obsługują ruch tramwajowy.

Warto tez zwrócić uwagę na Tychy, które jakkolwiek nie posiadają linii tramwajowych to ruch trolejbusowy ma sporo elementów łączących go z obsługa tramwajów w ujęciu ITS.

Odnośnie Warszawy, jakie dokładnie rozwiązania w sferze miejskiego transportu szynowego wprowadził Siemens i będzie kontynuował Yunex?

 

Na co dzień współpracujemy z Zarządem Dróg Miejskich w Warszawie w obrębie kompleksowego sterowania ruchem w mieście. Jednym z jego elementów jest nadawanie priorytetu – dla autobusów, gdzie działamy wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego, ale także dla tramwajów, gdzie zamawiającym są Tramwaje Warszawskie.