Pasażer

Do pociągów EIP wróciła oferta gastronomiczna

W pociągach Express InterCity Premium (EIP) dostępna jest już usługa gastronomiczna. Pierwsi pasażerowie skorzystać mogli z oferty w sobotę 27 czerwca.

Fot. PKP IC

Posiłki spożywać można w wagonie gastronomicznym oraz na zajmowanym przez siebie miejscu. Te zamówić można u obsługi pociągi oraz za pomocą aplikacji mWARS.

– W trosce o bezpieczeństwo i komfort podróżnych w strefie gastronomicznej zostają wprowadzone specjalne zasady sanitarne – informuje przewoźnik. – Dostępnych będzie 50 proc. miejsc, a pasażerów będzie obowiązywać, podobnie jak w całym pociągu, obowiązek zasłaniania ust i nosa. Maseczkę będzie można zdjąć po zajęciu miejsca przy zdezynfekowanym stoliku. Podróżni będą także zobowiązani do zdezynfekowania rąk przed wejściem do strefy gastronomicznej oraz do zachowywania bezpiecznego dystansu.

 

O obowiązujących zasadach pasażerów będą informować plakaty przy wejściu do wagonu gastronomicznego, monitory pokładowe oraz komunikaty wygłaszane przez drużynę konduktorską.

Usługa gastronomiczna będzie także stopniowo przywracana w pozostałych kategoriach pociągów: Express InterCity (EIC i EC), InterCity (IC) i Twoich Liniach Kolejowych (TLK).

Bezpieczne podróże

Obecnie możliwy jest zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące w pociągach PKP Intercity. Aby zapewnić pasażerom bezpieczną podróż, konieczny jest ścisły nadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Dlatego też PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów.

Na pokładzie pociągu wygłaszane i wyświetlane są także komunikaty przypominające o zasadach bezpiecznego podróżowania.

Wszystkie pociągi Pendolino są dezynfekowane przez producenta taboru metodą zamgławiania, czyli rozproszenia środka dezynfekującego razem ze strumieniem powietrza w postaci mikroskopijnych cząstek, podczas czyszczeń codziennych i okresowych realizowanych w Warsztacie Utrzymania Taboru. Dodatkowo pociągi są czyszczone podczas jazdy na całej trasie. Dezynfekowane są newralgiczne elementy, z którymi podróżni mają bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami.

Podróżni wracają na kolej

Od początku maja br. PKP Intercity sukcesywnie wznawia kursowanie kolejnych pociągów. Obecnie do dyspozycji pasażerów jest już ponad 400 połączeń PKP Intercity. Jest to odpowiedź przewoźnika na dynamicznie zwiększające się zapotrzebowanie na podróże koleją. Pokazał to ostatni długi weekend, kiedy to od środy 10 czerwca do niedzieli 14 czerwca PKP Intercity przewiozło 308 tysięcy pasażerów. Tylko w ciągu tych pięciu dni z usług przewoźnika skorzystało o 53 tysiące pasażerów więcej niż w ciągu 14 dni od 3 maja do 16 maja, kiedy to PKP Intercity rozpoczęło przywracanie zawieszonych wcześniej połączeń.