Raport z Polski Wydarzenia

FRMCS – system komunikacji kolejowej nowej generacji Następca GSM-R

Kolej potrzebuje technologii komunikacyjnej, która oferuje duże prędkości, wysoki poziom bezpieczeństwa i dużą przepustowość do obsługi aplikacji operacyjnych o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa, takich jak sygnalizacja pociągu oraz aplikacji związanych z bezpieczeństwem, takich jak CCTV i łączność pokładowa. Zdolność obsługi ruchu 5G – wraz z bardzo niskimi opóźnieniami, najwyższą niezawodnością i obsługą masowej komunikacji IoT – pozwoli sieciom kolejowym poprawić wydajność, zoptymalizować koszty i sprawić, że ich usługi będą bardziej atrakcyjne dla pasażerów. Sieć 5G może również wyeliminować złożoność i nieefektywność zarządzania mieszanką kilku technologii sieciowych, w tym GSM-R, TETRA, DMR, a nawet technologii analogowych, takich jak VHF/UHF. Dzięki dzieleniu sieci 5G kilka różnych kompleksowych, oddzielnych sieci może być dostarczanych i obsługiwanych niezależnie. 5G może elastycznie dostosować się do dostępnych opcji widma, obecnie obejmujących od 600 MHz do 90 GHz.

Podsumowując, branża dostawców związanych z systemami telekomunikacyjnymi dla kolei w Europie jest przekonana, że inicjatywa wspierająca pierwsze zastosowania rynkowe oraz projekty pilotażowe dotyczące wprowadzenia FRMCS mogłyby utorować drogę do przyszłej komunikacji systemu i jako takie znacząco przyczyniają się do osiągania korzyści płynących ze zmian w kolejnictwie.

Piotr Kubicki
Dyrektor Rozwoju ds. Projektów Kolejowych
Przewodniczący Komisji ds. 5G i Telematyki na Kolei
NetWorkS!
Członek rady Polskiej Izby Kolei

Kolej jako operator telekomunikacyjny?

Dodaj komentarz