Wywiady

Inwestycje taborowe są dla nas priorytetem

RK: Czy inwestycje obejmą również  budowę i/lub modernizację bazy utrzymania  taboru?

MC: Uwzględniliśmy w strategii modernizację  15 stacji postojowych. Część  z nich (m.in. w: Warszawie, Gdyni,  Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie  i Przemyślu) zostanie wyposażona  w całoroczne myjnie z zamkniętym  obiegiem wody oraz urządzenia  do podgrzewania rozjazdów w zimie.  Stawiamy w tym względzie na ekologię.  Chcemy, żeby przy okazji modernizacji  myjnie spełniały wszelkie  normy, uwzględniały zasilanie energią  słoneczną i zostały wyposażone  w nowoczesne urządzenia grzewcze.

RK: Na koniec pytania o plany –  na 2017 r. i, w szerszej perspektywie,  na lata kolejne?

MC: Przede wszystkim zależy nam  na konsekwentnym realizowaniu założeń  strategii taborowej Na ten rok  planujemy rozpisanie i rozstrzygnięcie  przetargów na zakup 55 nowych  wagonów i 20 lokomotyw (prędkość  160 km/h), a także modernizację 335  wagonów i 20 lokomotyw EP07 oraz 13  lokomotyw spalinowych SM42.  Chcielibyśmy również, by pojawiło się  WiFi w Pendolino. Montaż urządzeń  w pierwszych składach byłby możliwy  od czerwca br. Wiele zależy jednak  od producenta taboru i jego dobrej  woli. Będziemy także poszerzać naszą  ofertę biletową. Ponadto planujemy  uruchomić sprzedaż online biletów  międzynarodowych do Rosji i Austrii.  Kluczowe również będzie utrzymanie  bardzo dobrych wyników finansowych  jak i przewozowych. W 2016 roku przewieźliśmy  38,5 mln pasażerów, a szacowaliśmy,  że będzie 37 mln. W tym  roku planujemy, że będzie to wynik  na poziomie 39,2 mln. Należy pamiętać,  że już całkiem niedługo zacznie  obowiązywać IV Pakiet Kolejowy,  liberalizujący m.in. kolejowy rynek  przewozów pasażerskich, chcemy być  do tego przygotowani. Realizacja strategii  taborowej będzie tutaj kluczowym  elementem do tego, by pasażerowie  zawsze wybierali PKP Intercity jako  największego i najlepszego przewoźnika  dalekobieżnego w Polsce.

Rozmawiała LS

 

Dodaj komentarz