Kolejne, fabrycznie nowe, pięcioczłonowe pojazdy typu FLIRT, zamówione przez Koleje Mazowieckie, trafiły do przewoźnika. Dziś odbyły się odbiory dwóch pociągów.
Pojazdy zostały wyprodukowane w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi tras na Mazowszu. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę Warszawa – Działdowo.
Nowe pociągi na torach Łowicz – Warszawa – Celestynów zobaczymy dopiero od 13 grudnia – od dnia wejścia w życie nowego rozkładu jazdy na rok 2020/2021.
Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów i tym samym nastąpi zakończenie realizacji drugiej umowy wykonawczej. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12 EZT FLIRT, które mają zostać przeznaczone do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.
Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „FLIRT – wyprodukowano na Mazowszu”.
Pojazdy FLIRT KM to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne, z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych
i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).
Subscribe to our newsletter!