Tramwaje Wywiady

Krzysztof Dostatni: Tramwaje wrócą na modernizowane torowiska [WYWIAD]

Co pewien czas w środkach komunikacji publicznej dochodzi do incydentów z udziałem agresywnych pasażerów. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo swoim pracownikom?

Wspólnie z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej apelujemy o to, by pracowników ruchu: kierowców, motorniczych, nadzór ruchu, ale także kontrolerów biletów objąć statusem funkcjonariusza publicznego. Dodatkowo prowadzimy szkolenia dla kierowców i motorniczych związane z bezpieczeństwem w trakcie wykonywania swoich obowiązków służbowych. Organizowaliśmy m.in. spotkania z antyterrorystami czy poznańską policją. W najnowszych pojazdach MPK Poznań zainstalowaliśmy monitoring wraz z możliwością zdalnej obserwacji. W ten sposób Centrala Nadzoru Ruchu może sprawdzać sytuację w pojeździe, np. gdy nie ma kontaktu z kierowcą lub motorniczym.

Jaki był dla MPK Poznań miniony rok?

Z całą pewnością był to rok trudny z uwagi na skutki pandemii oraz wojny w Ukrainie. To wydarzenia, które na kilka miesięcy wstrzymały dostawy części do naszych pojazdów. Odczuwaliśmy także wzrost kosztów działalności, w niektórych obszarach nawet o 60 proc. Tego nikt nie był w stanie przewidzieć na etapie kalkulacji pracy przewozowej na 2022 rok. Jednak pomimo wysokiej inflacji rok udało się zakończyć z wysokim, satysfakcjonującym wynikiem.

Rozmawiał MC
Zdjęcia: MPK Poznań

Dodaj komentarz