Pasażer

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podsumowuje rok i prezentuje plany na najbliższe miesiące

Jak inwestycja w tabor zmieni funkcjonowanie ŁKA? Zakup taboru wpłynie na rozwój siatki połączeń oraz zwiększenie częstotliwości przejazdów. Praca eksploatacyjna w 2019 roku wyniosła 3 mln 109 tys. pociągokilometrów i była o 15 proc. wyższa niż w 2018 roku.

ŁKA w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III” podpisała w minionym roku umowę z firmą Stadler Polska na rozbudowę 10 dwuczłonowych elektrycznych pojazdów FLIRT o dodatkowy, trzeci człon. inwestycja pozwoli na zwiększenie liczby miejsc w pojazdach ze 120 do 186, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnika, stało się koniecznością. W 2019 roku rozpoczęły się prace projektowe. Zadanie wspiera finansowo Regionalny Projekt Operacyjny Województwa Łódzkiego.

W roku 2019 mieszkańcy województwa łódzkiego mogli skorzystać z nowych kursów na liniach Łódź – Piotrków Trybunalski, Łódź – Radomsko oraz ŁódźTomaszów Mazowiecki. Od 15 grudnia ŁKA rozpoczęła obsługę nowych relacji oraz zwiększyła liczbę dotychczasowych połączeń. Uruchomiono nowe relacje: Zgierz – Łódź Chojny – Łódź Widzew przez Łódź Olechów Wiadukt oraz Skierniewice – Kutno.

Na rozwój i popularność Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wpłynęła integracja taryfowa i rozkładowa z innymi uczestnikami publicznego transportu zbiorowego.

Od 1 września 2019 r. ŁKA wprowadziła ofertę „Bilet zintegrowany ŁKA + PKS”, dedykowaną głównie osobom wykluczonym komunikacyjnie, nieposiadających własnego samochodu. Poprzez zintegrowanie rozkładów jazdy przewoźników kolejowych i  autobusowych oraz wprowadzenie jednego zintegrowanego biletu na przejazd, podróż jest o około 20 proc. tańsza.