– Czas, żeby zakończyć złe projektowanie na kolei – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury w rządzie Donalda Tuska. Zdaniem Malepszaka, w projektach prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są błędy. Mogą one generować problemy w ruchu pociągów. O aktualnej sytuacji na polskiej kolei mówił w trakcie panelu dyskusyjnego „Infrastruktura i budownictwo”, będącego częścią warszawskiego EEC Trends.
W swojej wypowiedzi wiceminister Piotr Malepszak nawiązał do prowadzonych aktualnie inwestycji na kolei. Szczególną uwagę zwracał na finansowanie – jak podkreślił „pieniądze na inwestycje kolejowe muszą być wydawane z sensem”.
Malepszak zapowiedział także „poukładanie” spraw w siedzibie PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Jeżeli chodzi o ministerstwo, to panuje spokój i harmonia. Gorzej sytuacja wygląda po drugiej stronie Wisły, przy ul. Targowej – mówił, cytowany przez portal wnp.
W wystąpieniu nawiązał do inwestycji realizowanej w województwie wielkopolskim – modernizacji towarowej obwodnicy Poznania. Jej koszt to 1,4 mld zł. Zdaniem Malepszaka, projekt zawierał wady, które mogły wpłynąć na późniejsze problemy w ruchu pociągów. Po ich weryfikacji, PKP PLK otrzymały już zielone światło na podpisanie umowy z wykonawcą prac.
Kolejowe inwestycje wymagają, zdaniem Malepszaka, weryfikacji. Jak zadeklarował, weryfikacja nie oznacza ich wstrzymywania.
Na tapecie mniejsze projekty
Zgodnie z zapowiedziami, wiceminister infrastruktury skupi się na podnoszeniu przepustowości linii kolejowych. Dokonać ma tego dzięki realizacji mniejszych projektów. Większe przedsięwzięcia mają zaś być dostosowane do potrzeb regionów.
– Swoje działanie będę kierować na gospodarne wydawanie publicznych pieniędzy – dodał.