Obecnie w Warszawie powstają trzy ostatnie stacje na bemowskim odcinku linii M2, czyli: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Budowana jest również stacja techniczno-postojowa Karolin. To ostatni etap prac na tej linii, która w całości wydłuży się o kolejne 4 km tuneli i będzie oddana do użytku w 2026 roku. Sieć metra liczyć będzie wówczas 46 km – z 42 stacjami.
Powiązane artykuły
W UTK o zagrożeniu koronawirusem. “Procedury bezpieczeństwa w pociągach i na dworcach są zachowane”
W Polsce odnotowano pierwszy przypadek zarażenia koronawirusem SARS-Cov-2. W siedzibie Urzędu Transportu Kolejowego odbyło się spotkanie ws. koordynacji działań związanych z zagrożeniem. W trakcie rozmów omówiono m.in. reakcje na zagrożenie i aktualizacje istniejących procedur. W spotkaniu w UTK udział wzięło ok. 60 osób – przedstawicieli Niemiec, Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy i Rosji. Obecni byli […]
O ERK oraz kolejowych inwestycjach na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
W Karpaczu trwa Forum Ekonomiczne. Na tak istotnym dla polskiej i europejskiej gospodarki wydarzeniu nie mogło zabraknąć tematów kolejowych. Podobnie jak w latach ubiegłych, branżę reprezentuje m.in. prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. Europejski Rok Kolei, rozwój sieci kolejowej, inwestycje kolejowe na liniach należących do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, walka z wykluczeniem komunikacyjnym […]
Wyjść poza utarte schematy – o przyszłości tramwajów w Polsce
Nowoczesne przepisy to też ogromna szansa dla polskiego przemysłu. Nowe rynki w kraju, a docelowo na bazie lokalnych doświadczeń, szansa eksportowa. Tramwaje dwusystemowe, lekka i ultralekka kolej to dziś dominujące kierunki badań i rozwoju transportu szynowego w aglomeracjach. Można wręcz zaryzykować tezę, że tych nowych form tramwajów powstaje w skali świata więcej niż klasycznych sieci […]