Tramwaje

MPK Kraków otworzyło oferty w przetargu na nowe tramwaje

MPK Kraków otworzyło oferty w trzech przetargach na dostawę do Krakowa w sumie do 90 nowych tramwajów. Dokumenty w postepowaniach złożyli PESA Bydgoszcz oraz Skoda Transportation a.s.

Fot. MPK Kraków / ilustracyjne
Fot. MPK Kraków / ilustracyjne

Oferty w przetargach na dostawę nowych tramwajów otworzono w czwartek 5 grudnia. Zamówienie MPK Kraków obejmowało trzy rodzaje wagonów:

  • do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m
  • do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m
  • do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m

W dwóch przetargach, na dostawę do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m oraz do 30 nowych tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m, MPK w Krakowie otrzymało oferty firmy PESA Bydgoszcz SA.

Wartość wagonu jednokierunkowego przez tego producenta została wyceniona na 17.313.000 zł netto, a wartość wagonu dwukierunkowego na 18.618.000 zł netto.

Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m jest zainteresowanych dwóch dostawców. Ofertę z ceną 23.055.000 zł netto za jeden wagon złożyła PESA Bydgoszcz SA oraz Skoda Transportation a.s, która jeden wagon wyceniała na 24.068.000 zł netto.

Wszystkie przesłane do MPK SA w Krakowie oferty będą dokładnie sprawdzane i weryfikowane. Po upewnieniu się, że producenci dołączyli wszystkie wymagane dokumenty i spełnili wszystkie wymagania zostanie wybrana najlepsza oferta. Kryterium wyboru jest nie tylko cena, ale także warunki techniczne.

Liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić będzie zależała od możliwości finansowych MPK w Krakowie oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Krakowski przewoźnik złożył już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach programu FEnIKS.

Decydując o zakresie zamówienia i rodzaju tramwajów, które będą kupowane, MPK SA brało pod uwagę zarówno oczekiwania pasażerów, jak również intensywny rozwój sieci torowisk w Krakowie.

MPK planuje, że po dostawie co najmniej 30 nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji. Dzięki temu po zakończeniu dostaw, cała tramwajowa flota MPK będzie złożona wyłącznie z pojazdów z niską podłogą, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. To szczególnie ważne dla osób z ograniczoną mobilnością, przede wszystkim osób poruszających się na wózkach oraz osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja MPK Kraków

Dodaj komentarz