Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Nad peronami stacji Warszawa Zachodnia budowane jest zadaszenie [ZDJĘCIA]

Trwają prace budowlane na stacji Warszawa Zachodnia. Aktualnie wykonawca stawia zadaszenie peronów i buduje szerokie przejście podziemne. Inwestycja kosztuje 2 mld zł. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.

Fot Artur Lewandowski / PKP PLK

Na stacji Warszawa Zachodnia pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców, dostawców oraz ponad 500 osób i 150 jednostek sprzętu.

Stawiane jest nowe zadaszenie o długości 200 m i szerokości 150 m. Przykryje ono 8 peronów. Dach stanie na 60 słupach w kształcie litery V lub X. Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, czyli 3,5 hektara.

Budowane są trzy nowe perony od ul. Tunelowej. Powstaje równocześnie nowy tunel, w którym docelowo zostanie zlokalizowane szerokie przejście z infrastrukturą dworcową oraz konstrukcja przyszłego tunelu tramwajowego. Ściany szczelinowe o głębokości 26 metrów, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku, stanowią ważny etap budowy obiektu.

Prace skupiają się na budowie płyty stropowej tunelu. Następnie rozpocznie się wybieranie ziemi – to realizacja prac metodą podstropową. Wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 000 m3. Wznoszony jest budynek potrzebny do obsługi stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.

Kładka nad torami zapewni połączenie Ochoty i Woli. Nowy trakt pieszy zostanie udostępniony podróżnym we wrześniu br. Konstrukcja już jest na podporach i budowane są schody.

Ze stacji Warszawa Zachodnia – zgodnie z przyjętym rozkładem jazdy, kursują pociągiPodróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe na peronach.

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz