Aktualności Pasażer Raport z Polski

Nowa aplikacja od PKP PLK do zgłaszania usterek na kolei

Sprawny peron – taką nazwę nosi aplikacja, w której można zgłaszać usterki na stacjach i przystankach. Pozwala zarządcy infrastruktury szybciej reagować na zaistniałe nieprawidłowości.

Aplikacja Sprawny Peron
Aplikacja Sprawny Peron (grafika/PKP PLK)

Narzędzie zostało stworzone, żeby zapewnić podróżnym komfort i jakość, których oczekują. Umożliwia przekazywanie informacji o wszelkich usterkach i stanie czystości całej infrastruktury pasażerskiej, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Po zauważeniu jakiejkolwiek usterki podróżny może szybko dokonać jej zgłoszenia. Wystarczy w aplikacji wybrać stację lub przystanek, których dotyczy problem. Lokalizację można łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodu QR, znajdującego się na każdym plakacie z rozkładem jazdy. 

Następnie należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce, w jakim zauważyliśmy problem i szczegółową nieprawidłowość. Opcjonalnie można dołączyć swój komentarz i zamieścić zdjęcie. 

Rozwiązanie to pozwoli zwiększyć standard czystości miejsc, z którymi styczność mają podróżni.

Sprawny Peron to już trzecia, wydana w tym roku, aplikacja spółek kolejowych. Oprócz niej można korzystać z PKP.appka i PKP Intercity.

PKP.appka to przewodnik po dworcach, który pokazuje ich położenie oraz informacje o dostępnych usługach. Natomiast PKP Intercity pozwala wyszukiwać połączenia, kupować bilety i sprawdzać nawet punktualność pociągów.

Jak się odnajdzie w tym wszystkim Sprawny Peron? Wszystkie trzy aplikacje mają na celu ułatwienie pasażerom podróży i są dużym krokiem w stronę nowoczesnych rozwiązań. 

Aplikacja jest dostępna bezpłatnie w Google Play, a także w Apple Store.

Dodaj komentarz