Pasażer Raport z Polski

Nowa aplikacja PKP S.A. i PKP Intercity

Pasażerowie mogą już korzystać z nowych aplikacji mobilnych PKP S.A. i PKP Intercity. Ułatwią one planowanie podróży i samo podróżowanie koleją po Polsce. Dostępne są do pobrania w sklepach Google Play i App Store.

PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce.
PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce.

Nowe narzędzie to asystent podróży, łączący w sobie różne funkcje. PKP.appka to pierwszy przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze. Znajdziemy w niej m.in. informacje o poczekalniach, kasach biletowych, toaletach czy przechowalniach bagażu.

W aplikacji łatwo można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.

Ważną funkcją nowej aplikacji jest przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo. W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.

Aplikacja zintegrowana z BILKOM

Obecnie PKP.appka jest zintegrowana z aplikacją BILKOM, natomiast docelowo modułem sprzedażowym będzie aplikacja PKP Intercity. W planach PKP S.A ma również dalszą rozbudowę funkcjonalności aplikacji o możliwość zgłaszania usterek, dodanie kolejnych wersji językowych oraz użytecznych dla pasażera informacji, obejmujących m.in. nawigację dla wybranych dworców premium.

– Rosnąca liczba pasażerów kolei to dowód na to, że Polacy ponownie zaufali temu środkowi transportu. To jednak też impuls dla nas do wprowadzenia nowych rozwiązań, dzięki którym podróże koleją stają się bezpieczniejsze, wygodniejsze, przyjemniejsze, a ich planowanie bardziej intuicyjne. W Grupie PKP ofertę postrzegamy bardzo szeroko. Obok miliardowych inwestycji, takich jak budowy i modernizacje dworców, zakupy nowego taboru, niezwykle ważne są także nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie podróży i zakup biletów. Jestem przekonany, że właśnie takimi będą stworzone właśnie nowe aplikacje mobilne – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i Grupy PKP.

 

Powstanie PKP.appki było możliwe dzięki współpracy spółek Grupy PKP. Jest ona również jednym z projektów strategicznych działającej od 2021 roku Rady Polityki IT Grupy PKP i PKP PLK.

Nowa aplikacja PKP Intercity

Nowością dla pasażerów korzystających z pociągów dalekobieżnych jest również aplikacja o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową – IC Mobile Navigator.

Oferuje ona wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki szerokiemu wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży. W łatwy sposób można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji. Dla tych, którzy podróżują często, przydatna będzie funkcja profili zakupowych, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży. W aplikacji nie zabrakło też funkcji graficznej rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu. Funkcja ta dotyczy obecnie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Aplikacja jest dostępna dodatkowo w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej.

Dodaj komentarz