Pasażer Raport z Polski

Nowa aplikacja PKP S.A. i PKP Intercity

Za bilety podróżni docelowo będą mogli zapłacić nowoczesnymi metodami płatności, takimi jak Google Pay, Apple Pay czy BLIKi-em. Aplikacja jest połączona z kontem użytkownika w systemie e-IC, co oferuje wygodę użytkowania na różnych urządzeniach i bilety offline, a zalogować się będzie można do niej także wykorzystując odcisk palca lub FaceID.

Zakup biletu zakończony będzie monitem o powodzeniu transakcji, na którym podróżni znajdą też informacje o prognozie pogody w dniu podróży. W aplikacji znajduje się również funkcja zmiany imienia i nazwiska, dzięki czemu w wypadku literówki w danych będzie można dokonać szybkiej korekty bez konieczności zwracania biletu.

Moduł mWARs

Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.

– Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania  o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu. Zachęcamy do korzystania z nowych aplikacji, bo z nimi podróże pociągiem stają się jeszcze łatwiejsze – przekonuje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

 

Systematycznie wprowadzane będą kolejne aktualizacje, a wraz z nimi rozszerzona zostanie funkcjonalność aplikacji. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów.

PKP S.A.

Dodaj komentarz