W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 14 grudnia 2025 roku, Koleje Dolnośląskie nie tylko pojadą do nowych miejscowości, ale też zwiększą liczbę par połączeń na większości tras, po których jeżdżą.

Od 14 grudnia po Dolnym Śląsku:
- Pojedzie więcej pociągów KD Sprinter,
- Wiele pociągów, które kursowały tylko w piątki i weekendy, pojedzie codziennie,
- Pociągi ruszą w nowych kierunkach i do nowego województwa,
- Zwiększy się liczba par na większości linii.
— To kolejny rok, w którym Koleje Dolnośląskie osiągają rekord liczby przewiezionych pasażerów. Dolny Śląsk jest infrastrukturalnym sercem Polski, a Dolnoślązacy bardzo chętnie korzystają z pociągów. To właśnie z myślą o mieszkańcach regionu przywracamy nowe linie kolejowe i kupujemy nowoczesne pociągi. Mocno stawiamy na rozwój kolei — mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Te zmiany wchodzą w życie wraz z nowym, rocznym rozkładem jazdy, który w całej Polsce zacznie funkcjonować 14 grudnia 2025 roku.
Nowe kierunki — witamy Opolskie!
13 par pociągów Kolei Dolnośląskich pojedzie na trasie Wrocław – Oława – Brzeg. Po tej trasie pojadą także pociągi Polregio, dzięki czemu liczba połączeń regionalnych w tej relacji znacząco wzrośnie. Przewoźnicy honorują wzajemnie swoje bilety, więc nie ma znaczenia, z którego z nich skorzystamy.
Koleje Dolnośląskie wprowadzą na tej trasie nowość: KD Sprintery. Część pociągów regionalnych zatrzyma się wyłącznie na stacjach Wrocław Główny – Oława – Brzeg.
— 14 minut podczas testów nowego Elfa jechaliśmy z Wrocławia do Oławy. Koleje Dolnośląskie obsłużą tę trasę m.in. właśnie tymi nowymi pociągami, które raptem w październiku przyjechały z fabryki PESA Bydgoszcz. Czas przejazdu i nowoczesny tabor: Oława zyskuje nową jakość kolei regionalnych — mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej.
Nowiutkie Elfy ruszyły na dolnośląskie tory w ramach testów w październiku 2025 roku, od listopada część z nich już obsługuje pasażerów. Dojedziemy nimi także do województwa opolskiego — to klimatyzowane, pięcioczłonowe, mogące pomieścić nawet pół tysiąca pasażerów pociągi mogące osiągnąć prędkość 160 km/h.
Brzeg to nie jedyny kierunek w województwie opolskim, do którego dojadą biało-żółte pociągi. Kolejnym jest Namysłów przez dolnośląski Bierutów. Na remontowanej przez PLK linii z Oleśnicy do Kluczborka pociągi nie tylko przyspieszą, ale też tę trasę obsłuży więcej par pociągów w dobie.
Koleje Dolnośląskie dojadą do województwa opolskiego po tym, jak zagościły już w ościennych województwach: wielkopolskim i lubuskim. Dziś nikt nie wyobraża sobie tego, że z Zielonej Góry do Wrocławia przestaną kursować pociągi dolnośląskiego przewoźnika. Oficjalna strona miasta Zielona Góra po roku kursowania pociągów KD w relacji Zielona Góra – Wrocław Główny tak oceniła zmianę:
— Podróż przyjemna i dojazd na czas – słychać na peronie nr 3 w Zielonej Górze, skąd biało-żółte składy odjeżdżają w kierunku południowym — pisze oficjalny portal miasta.
Sprawdźcie rozkłady — jest więcej pociągów!
Obecnie linia Wrocław – Legnica obsługiwana jest 36 parami połączeń w dobie. Są więc godziny, w których pociągi jeżdżą średnio co 20 minut, np. z Wrocławia do Legnicy dostaniemy się pociągami o 16:14, 16:35 i 16:51. Mówiąc kolokwialnie, można iść na pociąg „w ciemno”, bo za chwilę będzie połączenie w kierunku, jaki nas interesuje.




