Inwestycje Tramwaje

Odjechał pierwszy tramwaj w kierunku poznańskich Naramowic [ZDJĘCIA]

Pierwszy tramwaj w kierunku poznańskich Naramowic wyjechał na tory. Inauguracyjny przejazd z pętli Wilczak odbył się w sobotę 21 sierpnia o godz. 4.34. Cała inwestycja, dzięki której dojedziemy komunikacją miejską do ul. Błażeja, zakończy się w 2022 r. Trasa na Naramowice znacząco ułatwi komunikację mieszkańcom Naramowic i części Winograd.

Fot. poznan.pl

O inauguracyjnym przejeździe i inwestycji mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

– Od początku budowy trasy tramwajowej na Naramowice zależało nam na wcześniejszym oddaniu pasażerom fragmentu trasy do ul. Włodarskiej. Na przełomie czerwca i lipca odbyły się testowe przejazdy pojazdów technicznych i tramwajów. Od dziś z nowej trasy mogą korzystać pasażerowie – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Tramwaj na Naramowice to wyczekiwana, jedna z najważniejszych inwestycji w naszym mieście i cieszę się, że jest sprawnie realizowana mimo trudności związanych m.in. z pandemią Covid-19. Zakończenie wszystkich prac związanych z budową trasy tramwajowej na Naramowice wraz z towarzyszącym jej układem drogowym planowane jest na przyszły rok – dodaje prezydent.

Na pierwszy przejazd tramwaju nr 3 na Naramowice czekało wielu pasażerów – fanów poznańskiej komunikacji miejskiej – dla których było to wydarzenie historyczne.

Z uwagi na prawdopodobieństwo dużego zainteresowania kursami do i z ul. Włodarskiej, MPK Poznań zdecydowało się zwiększyć liczbę pojazdów wyjeżdżających na nową linię.

Oprócz linii nr 3, która zostanie wydłużona i zamiast kończyć kurs na pętli Wilczak, pojedzie od soboty dwa przystanki dalej, 21 i 22 sierpnia uruchomiona zostanie specjalna linia nr 33. Będzie ona kursować między godziną 10 a 18 na trasie z rynku Jeżyckiego do Włodarskiej. Obsługiwać ją będą tramwaje sprowadzone z Niemiec do Poznania w latach 90. – tzw. helmuty. Zarówno one, jak i wszystkie jeżdżące na trasie linii nr 3, będą dwukierunkowe. Za ulicą Włodarską nie ma bowiem pętli, więc tramwaj będzie musiał, dzięki specjalnie zamontowanej zwrotnicy przejechać na tory w stronę centrum. Podobnie będzie też, po zakończeniu całej inwestycji, na przystanku końcowym przy ul. Błażeja. Z myślą właśnie o obsłudze trasy na Naramowice Miasto kupiło dwadzieścia dwukierunkowych Moderusów Gamma. Oprócz nich MPK dysponuje jeszcze dziesięcioma Moderusami Beta oraz trzema “helmutami”.Więcej o linii specjalnej nr 33 w komunikacie na stronie poznan.pl

Czytaj dalej >