Inwestycje Raport z Polski

PKP PLK zmienia pomorską kolej

Pociągi pasażerskie po zakończeniu inwestycji przyśpieszą do 160 km/h. W trakcie postępowania przetargowego są prace dla odcinka Gdynia Chylonia – Lębork. Ten etap zadania planujemy zakończyć w 2029 r.

PLK przygotowuje się do zapewnienia kolejowego dostępu do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Wybrany do realizacji wariant obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo – Choczewo wraz z budową nowych odcinków linii kolejowej nr 230 z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica. Po ponad 30 latach zapewni to dostęp mieszkańców tej części Pomorza do kolei.

Inwestycja zakłada również modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork – Łeba, gdzie obecnie ruch pociągów pasażerskich odbywa się wyłącznie w okresie letnim.

– Aktualnie przygotowujemy dokumentację projektową dla zadania – podkreślają PLK, dodając: – Pierwsze przetargi na prace budowlane planujemy ogłosić jeszcze w tym roku, a prace zakończyć w 2029 r. W grudniu ogłosiliśmy przetarg na prace na linii nr 229 na odcinku Kartuzy – Lębork. Tędy przebiegnie alternatywny dojazd do planowanej elektrowni podczas jej budowy oraz eksploatacji.

 

Zmodernizowana trasa umożliwi także dojazd do Trójmiasta przez Kartuzy dla zachodniej części woj. pomorskiego, zwłaszcza dla podróżnych ze Słupska i Lęborka, podczas zamknięć torowych na zaplanowanej do modernizacji linii nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork.

Realizacja inwestycji umożliwi powrót kolei m.in. do Sierakowic. Ostatni raz pociągi pasażerskie jeździły regularnie tą trasą w 2000 r. Zakończenie robót między Kartuzami a Lęborkiem planowane jest w 2029 r.

Dodaj komentarz