Inwestycje Raport z Polski Tabor

PKP SKM Trójmiasto bez ofert na 10 nowych ezt

Żaden producent pojazdów szynowych nie jest zainteresowany dostarczeniem dla PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przetarg trójmiejska spółka ogłosiła na początku września.

– Do przetargu na zakup 10 nowych ezt dla PKP SKM Trójmiasto nie złożono żadnej oferty – poinformował Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy przewoźnika. – Jesteśmy kontakcie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Od wyniku tych konsultacji uzależnione będą dalsze nasze działania Spółki dotyczące pozyskania nowych pojazdów.

Przypomnijmy

Nowe pojazdy PKP SKM Trójmiasto obsługiwać mają odcinek Gdańsk ŚródmieścieLębork. Ponadto mieć możliwość obsługi linii nr 248, 253, 214, 229 i 201 (systemu PKM), po ich elektryfikacji.

O zakupie nowego taboru dla trójmiejskiej SKM mówi się od dawna. Już od 2018 r. spółka ma zapewnione unijne dofinansowanie tych planów. Pierwotnie wartość unijnego wsparcia wyniosła 160 mln zł, czyli połowę ówczesnej, szacunkowej wartości zamówienia. W tym roku dofinansowanie to zwiększono do 64% wartości zamówienia.

Jakie wymagania stawia PKP SKM TrójmiastoPrzewoźnik zamierza nabyć pojazdy o parametrach:

  • długość – ok. 75 m,
  • 4 człony,
  • nie mogą to być pojazdy piętrowe,
  • co najmniej 2 drzwi w każdym członie (w całym pojeździe co najmniej 8 drzwi z każdej strony), wielkość i liczba drzwi są dodatkowo punktowane,
  • co najmniej 170 miejsc siedzących (z tego max. 10% może być uchylnych) i min. 287 stojących,
  • wysokość podłogi przy wejściach do pojazdów – 960 mm. Pojazdy mają mieć wysuwane stopnie umożliwiające korzystanie z peronów o wysokościach od 300 do 960 mm,
  • prędkość eksploatacyjna – nie mniejsza niż 140 km/h

Pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a także wyposażone m.in. w toalety, klimatyzację, miejsca dla rowerów i gniazda USB oraz 230 V.