PKP TELKOL przejmuje obsługę WiFi w wagonach dla Intercity
W wybranych składach kat. EIC i IC podróżni mogą korzystać z usługi bezpłatnego Internetu. Od teraz przedsiębiorstwo PKP TELKOL będzie odpowiedzialne za obsługę infrastruktury WiFi, którą aktualnie objętych jest prawie 150 wagonów.
Wybór PKP TELKOL jako podmiotu odpowiedzialnego za obsługę wskazanej infrastruktury był oczywisty. Spółka odpowiada za specjalistyczne usługi telekomunikacyjne i utrzymaniowe dla sektora kolejowego. Podczas konferencji inaugurującej działalność spółki, PKP TELKOL zapowiedziało, że w długofalową strategię działania wpisany będzie temat obsługi sieci Wi-Fi przez jednego operatora. Teraz realizuje te założenia poprzez obsługę infrastruktury sieci internetowej w wagonach realizujących obiegi głównie na trasach: Przemyśl – Szczecin, Przemyśl – Kołobrzeg, Przemyśl – Świnoujście, Przemyśl – Wrocław, Przemyśl – Poznań, Szczecin – Gdynia, Szczecin – Katowice, Szczecin – Wrocław, Kołobrzeg – Katowice, Kraków – Wrocław, Gdynia – Wrocław oraz wybrane wagony na trasach: Gdynia – Warszawa, Warszawa – Frankfurt n/Odrą, Gdynia – Petrovice, Warszawa – Frankfurt n/Odrą, Warszawa – Zakopane. PKP Intercity zamierza sukcesywnie montować podzespoły do obsługi bezprzewodowego Internetu w kolejnych wagonach, a jego utrzymanie powierzać PKP TELKOL. Umowa z dotychczasowym operatorem wygasła 23 stycznia 2018 r. Działalność PKP TELKOL prowadzona jest w ramach urządzeń telekomunikacji przewodowej, urządzeń radiokomunikacyjnych i specjalnych – głównie związanych z prowadzeniem ruchu pociągów.
Decyzja o montażu Internetu w wagonach we własnym zakresie to kolejny przemyślany krok w celu optymalizacji kosztów i większej samodzielności przewoźnika w zakresie dostępności infrastruktury usługowej.
Dla PKP TELKOL to kolejne wyzwanie. Spółka zdaje sobie sprawę, że dla pasażerów bezawaryjne korzystanie w podróży z Internetu jest bardzo ważne, dlatego będąc świadomym swoich kompetencji, będzie zapewniać poprawne funkcjonowanie sieci. Dostęp do darmowego Wi-Fi znajdzie się w każdym zmodernizowanym i nowym pociągu, który pojawi się na torach w ramach przyjętej w grudniu zeszłego roku strategii taborowej.
W grudniu 2017 r. PKP Inercity przyjęła aktualizację strategii taborowej na lata 2016–2020 z perspektywą do 2023 r. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawiane w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. W co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego Internetu, a 80 proc. składów będzie wyposażona w gniazdka elektryczne.