PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna prace modernizacyjne na odcinku Mielec – Padew. Inwestycja usprawni przejazdy koleją na Podkarpaciu i wydłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica. Koszt prac to 98 mln zł.
Pociągi zapewniają już połączenie Mielec – Dębica. Następnym etapem jest odbudowa odcinka linii Mielec – Padew. W marcu wykonawca rozpoczął prace. Przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap, to usuwanie starych szyn i podkładów. Konieczna jest przebudowa kolidujących z pracami podziemnych instalacji oraz sieci napowietrznych. W pierwszych miesiącach na odcinku Padew – Mielec równolegle do prac torowych przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. W zakresie inwestycji jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikacje drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych.
– Cieszę się, że realizowane są kolejne inwestycje mające znaczący wpływ na rozwój, zwiększenie dostępności i atrakcyjności regionu. Reaktywacja odcinka trasy z Mielca do Padwi to projekt niezwykle istotny z punktu widzenia mieszkańców północnej części naszego województwa i ważny krok w kierunku unowocześnienia podkarpackiej kolei – mówi Ewa Leniart, Wojewoda Podkarpacki.
To będzie kluczowa inwestycja dla mieszkańców Mielca i powiatu.
– Kontynuujemy to, co obiecaliśmy czyli gruntowną modernizację linii kolejowej L25. To oznacza w niedługim czasie dalszą poprawę dla mieszkańców dostępności komunikacyjnej Mielca i powiatu. Ten projekt obejmuje jednak więcej. To również budowa wiaduktu, który znacznie poprawi komunikację w Mielcu, a co za tym idzie bezpieczeństwo. Dziękuję wszystkim, którzy ciężko pracowali abyśmy doszli do tego miejsca w którym dziś jesteśmy, choć przeciwności nie brakowało. Chciałbym w tym miejscu mocno podkreślić rolę władz PLK, ministerstwa infrastruktury oraz marszałka województwa – mówi Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego.
O inwestycji mówił także Marszałek Województwa Podkarpackiego.
– Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje też już padały. Z końcem nowego roku ma być gotowe drugie przejście podziemne w Mielcu więc bezpieczeństwo będzie jeszcze większe. Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka Mielec – Padew Narodowa, który łączy się z linią LHS. Gdy dodamy do tego remont linii Padew – Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej tworzy nam się pełny obraz tego przedsięwzięcia, które będzie miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu – mówi Władysław Ortyl, Marszałek Woj. Podkarpackiego.