Pasażer Polregio

POLREGIO liderem w przewozach pasażerskich

Ponad 25 proc. wszystkich przejazdów osobowych w 2023 roku w Polsce zrealizowało POLREGIO – wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego. Przewoźnik kolejny rok utrzymał pozycję lidera w branży przewozów pasażerskich.

POLREGIO liderem w przewozach pasażerskich (Fot. Polregio)
POLREGIO liderem w przewozach pasażerskich (Fot. Polregio)

W 2023 r. koleją w Polsce podróżowało ponad 374,4 mln osób. To aż o 9,4% więcej, niż w roku 2022, co w liczbach bezwzględnych oznacza wzrost o 32,2 mln pasażerów! Jednocześnie jest to najwyższy wynik w całym XXI wieku. Udział POLREGIO w tym wyniku wyniósł 26%.

– Kolej przeżywa w Polsce prawdziwy renesans, a ogromny udział ma w tym POLREGIO. Obsługujemy najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowaliśmy rekordowy wynik prawie 100 mln pasażerów w ciągu roku, prześcigając konkurencję o niemal 30 mln przewiezionych osób i bijąc własne rekordy z poprzednich lat. Te rezultaty motywują nas do dalszej ciężkiej pracy dla naszych pasażerów. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by maksymalnie zwiększyć komfort zarówno podróżnych, jak i pracowników kolei – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A.

 

Kolej z najwyższą frekwencją pasażerów po 1999 r.

Najpierw POLREGIO, potem długo nic

Zestawienie wyników kolejowych przewoźników pasażerskich dotyczących zeszłego roku wyraźnie wskazuje na pozycję POLREGIO jako rynkowego lidera. Z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało o niemal 8% więcej niż z usług drugiego przewoźnika w rankingu – PKP Intercity i o prawie 10% więcej niż zarejestrowały trzecie w tej klasyfikacji Koleje Mazowieckie. Pokazuje to, że na rynku kolejowych przewozów pasażerskich POLREGIO nie ma sobie równych.

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że statystycznie każdy mieszkaniec Polski pokonywał w 2023 roku pociągiem dystans 69,1 km. W przypadku POLREGIO wskaźnik ten wyniósł 44,7 km, a z naszych usług najchętniej korzystali mieszkańcy województwa pomorskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego i małopolskiego.

Z roku na rok i kwartału na kwartał przewoźnik wprowadza wiele zmian, wsłuchując się w opinie pasażerów i obserwując, jak doskonalenie oferty wpływa na wzrost popularności kolei.

– Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy, szkół czy uczelni i wiemy, że się do tego przyczyniliśmy. Jednocześnie mamy świadomość, że stworzenie optymalnej oferty przewozowej to zadanie zarówno przewoźników, jak i organizatorów publicznego transportu czy zarządców infrastruktury. O tym, czy społeczeństwo wybiera kolej, decydują różne powody – to, w jakie miejsca dociera i czy jest dobrze skomunikowana z innymi środkami transportu oraz przewoźnikami. POLREGIO prowadzi nieustanny dialog ze wszystkimi uczestnikami publicznego transportu, aby zachęcić jak najwięcej osób do korzystania z kolei i promować ją jako realną alternatywę dla samochodu – dodał Wiceprezes Zarządu POLREGIO, Marcel Klinowski.

 

Dodaj komentarz