Aktualności Konferencja

Przedłużamy Europejski Tydzień Mobilności!

Nie sposób wymienić wszystkich mocnych, merytorycznych punktów programu, który w tym roku robi jeszcze większe wrażenie, ale warto wspomnieć m.in. o okrągłym stole „E-Mobility Road Map 2035” z udziałem interesariuszy kształtujących polski krajobraz gospodarczy. Omówione zostaną strategiczne cele i instrumenty wsparcia, których wdrożenie pozwoli wykorzystać historyczną szansę i uczynić z Polski europejski hub produkcyjny sektora elektromobilności w kontekście zapowiedzianego zakazu rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych w UE.  Przejście na samochody elektryczne (wg IEA do 2030 r. globalna flota takich pojazdów może liczyć ok. 200 mln szt.)  oraz polityki i regulacje prawne wdrażane w tym celu na całym świecie będą z kolei tematem przewodnim sesji „The ICE Age is Over”. Oczywiście na KNM 2023 nie może zabraknąć AFIR, czyli nowego, europejskiego rozporządzenia w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. O tym, jak osiągnąć ambitne cele, kluczowi interesariusze porozmawiają na dedykowanej sesji – mówi Maciej Mazur, dyrektor Zarządzający PSPA i zachęca do zapoznania się z programem KNM na stronie internetowej wydarzenia.

 

Panele „Local and Central Challenges for Heavy Duty and Logistics” (organizowany we współpracy z Polskim Instytutem Ekonomicznym) oraz “Electric Heavy Duty – Polish Duty” zostaną w całości poświęcone wyzwaniom związanym z elektryfikacją drogowego transportu ciężkiego i branży TSL, która kreuje dziś w Polsce prawie milion miejsc pracy. Natomiast w trakcie wspieranego przez Otomoto panelu „How to Sell BEVs?” eksperci branżowi porozmawiają o instrumentach, dzięki którym można zwiększyć popyt na samochody całkowicie elektryczne w Polsce (w I połowie 2023 r. ich rynkowy udział w segmencie nowych pojazdów osobowych wynosił ok. 3,5%). Uczestnicy sesji “Poland as an e-Mobility Powerhouse” oraz”Establishing Green Manufacturing Sites in Poland” (partnerem jest Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych) zastanowią się wspólnie, jak zwiększyć napływ inwestycji sektora e-mobility i sprawić, żeby polski przemysł motoryzacyjny (odpowiadający dziś za 8% PKB) wzmocnił swoją pozycję wraz z postępującą w kierunku zeroemisyjnym transformacją transportu w UE. Celem dyskusji w ramach sesji „Plugging In: A Roadmap to Urban Charging Infrastructure”, organizowanej wspólnie z Unią Metropolii Polskich, będzie ustalenie działań niezbędnych do przyspieszenia rozbudowy infrastruktury ładowania w polskich ośrodkach miejskich

Zagadnienia związane z rozwojem nowej mobilności na poziomie samorządowym zostaną ponadto omówione na panelach „Greening Urban Mobility” (którego partnerami będą GZM oraz EIT Urban Mobility) a także „Green Cities”. Dużo miejsca poświęcimy tematyce elektryfikacji flot przez firmy, które odpowiadają za ponad 80% rejestracji BEV w Polsce (m.in. w ramach organizowanej wspólnie z Volkswagen Financial Services sesji „The Economics of Fleet Electrfication: Step by Step Guide), strefom czystego transportu, instrumentom subsydiów (w tym oczekiwanej przez branżę optymalizacji programu „Mój Elektryk”), ESG, kwestiom ochrony pożarowej EV, wodorowi w transporcie czy też rynkowi bateryjnemu (w tym recyclingowi w tym sektorze – na sesji pod patronatem InnoEnergy oraz EBRD) – mówi Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA.

Podczas KNM odbędą się również kolejne posiedzenia komitetów PSPA, po raz pierwszy w historii otwarte dla publiczności. Omówimy na nich skonkretyzowane postulaty zmian prawnych, wypracowane w ramach projektu „Biała Księga Nowej Mobilności”.

Innowacyjne EXPO

Obok konferencji na KNM 2023 odbędą się największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi EXPO. 19 tysięcy metrów kwadratowych zostało zapewnionych przez ponad 150 partnerów i wystawców. W rezultacie każdy odwiedzający KNM będzie mógł zobaczyć w jednym miejscu innowacyjne rozwiązania z całego łańcucha wartości sektora e-mobility oraz uczestniczyć w szeregu unikatowych na skalę europejską premier. Na Kongresie Nowej Mobilności po raz pierwszy w Polsce zobaczymy takie samochody jak elektryczny Ford Explorer, wodorowe BMW iX5, e-VAN, nowy Hyundai Kona Electric czy zeroemisyjny ciągnik siodłowy IVECO. To tylko kilka z kilkunastu premier, które będą miały miejsce między 26 a 28 września.

Dodaj komentarz