Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

RegioJet będzie obsługiwać trasę Warszawa – Belgia

Urząd Transportu Kolejowego (UTK) wydał pozytywną decyzję związaną z otwarciem dostępu dla przewozów pasażerskich ze stacji Warszawa Wschodnia do Ostendy (Belgia) czeskiemu przewoźnikowi RegioJet. Wspomniany otwarty dostęp ma związek z utrzymaniem równowagi ekonomicznej w sektorze kolejowym.

Fot. Miroslav Hruška / ilustracyjne

Jak będzie wyglądać trasa pociągu?

Prezes Urzędu przychylił się do wniosku złożonego przez operatora RegioJet i w swojej decyzji wyraził zgodę na organizację przejazdu codziennie. Trasę będzie obsługiwać jedna para pociągów. Po starcie z Dworca Wschodniego skład będzie przejeżdżał przez polskie miasta, w tym przez Łowicz, Kutno, Konin, Wrześnię, Poznań, Świebodzin oraz Rzepin. Wyjazdy w kierunku Belgii będą realizowane późnym popołudniem, a znaczna część podróży odbywać się będzie nocą. Po przejechaniu ponad 1500 kilometrów pociąg wjedzie na stację Oostende. W podobny sposób realizowana będzie również trasa powrotna.

RegioJet, by zwiększyć swoje szanse na zdobycie otwartego dostępu, założył we wniosku złożonym do Urzędu Transportu Kolejowego, że na pociąg tej linii pasażerowie będą mogli kupić tylko bilety międzynarodowe – na polskich relacjach krajowych nie będzie zatem możliwości zakupienia biletu regionalnego. W ten sposób na trasie z Warszawy do Ostendy będzie można jedynie wsiadać, a w przypadku jazdy powrotnej wysiadać na polskich stacjach.

Zgodnie z zapowiedziami czeskiego przewoźnika kolejowego do obsługi tej trasy skierowane zostaną wagony pasażerskie z miejscami do siedzenia i spania. Skład ciągnąć będzie lokomotywa Siemens Vectron lub Bombardier Traxx – o tym z pewnością dowiemy się, kiedy pociągi wyjadą na tory, a na to trzeba poczekać do przyszłego roku.

Autor: Katarzyna Jarząbek