Siemens Mobility testuje pierwsze pociągi Desiro HC dla Egiptu. Działania odbywają się na torze testowym w Wildenrath-Wegberg na granicy niemiecko-belgijskiej.
Pociagi Desiro HC mogą osiągać prędkość 160 km/h. Do czterech wagonów wsiąść może prawie 850 osób. Z uwagi na warunki atmosferyczne panujące w Egipcie, pojazdy zostały dostosowane tak, by uodpornić je na wysokie temperatury i burze piaskowe. Pasażerowie będą mieli dostęp do szeroko rozbudowanej klimatyzacji.
Docelowo do kraju Afryki trafi 94 takich pociągów, a także 41 pociągów dużych prędkości Velaro i 41 lokomotyw towarowych Vectron.
Pierwsze kursy z pasażerami przewidziane są już w 2025/26 roku. To tylko część mega-projektu, który Siemens Mobility wdraża w Egipcie – gdzie oprócz taboru ma do zabudowania 2000 km torów wraz z systemami sterowania, zasilaniem i utrzymaniem.
Centrum Testów i Walidacji w Wegberg-Wildenrath
Centrum zlokalizowane jest na 44 ha terenu. Siemens Mobility prowadzi tam badania kolejowe praktycznie wszystkich pojazdów normalnotorowych i metrowych oraz systemów i podzespołów – 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, niezależnie od funkcjonowania publicznej sieci kolejowej.
Infrastruktura jest dostępna także dla podmiotów trzecich, dwadzieścia pięć procent testowanych pojazdów pochodzi od innych firm.
Urządzenia takie jak pomiary krzywych torów, stoły obrotowo-uchylne i system ważenia pojazdów zapewniają szereg opcji testowania, które dają operatorowi kolejowemu wyniki potrzebne do testów akceptacyjnych przeprowadzanych przez organy certyfikujące.
Pojazdy i systemy są testowane w warunkach rzeczywistych lub symulowanych warunkach ekstremalnych, za pomocą testów statycznych lub dynamicznych.