Wywiady

Skupiamy się na usługach serwisowych

Geneza powstania, oferta i zakres działalności CSI Invest były tematami naszej rozmowy z prezesem zarządu spółki Sebastianem Kameckim.

Raport Kolejowy: Panie Prezesie, proszę przybliżyć genezę powstania CSI Invest?

Sebastian Kamecki: Nasza firma powstała w 2018 roku. Założycielami są osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu szynowego. Kadra zarządzająca i pracująca to doświadczeni fachowcy w dziedzinie pojazdów szynowych. Celem naszej firmy jest świadczenie usług naprawczych, modernizacji i przeglądów dla przemysłu, zapewniając najwyższą jakość i zadowolenie naszych klientów.
Na początku naszej drogi postawiliśmy na naprawy wypadkowe pojazdów szynowych. Okazało się, że jest to strzał w dziesiątkę, ponieważ obecnie realizujemy kilkanaście zleceń w skali miesiąca. Ponadto rozszerzamy naszą działalność o wykonywanie przeglądów okresowych, modernizacje, naprawy części i podzespołów itp. Obecnie mamy na koncie przeglądy pojazdów w zakresie od P1 do P3. Nasz biznes jest całkowicie mobilny, wszystkie naprawy są wykonywane bezpośrednio u klienta lub w wynajętych czasowo halach.

RK: Skąd pomysł na tego typu działalność?

SK: Pomysł na tego typu działalność urodził się z potrzeby rynku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku pojazdów szynowych i znajomości potrzeb klientów, wiemy, że pojazdy szynowe po wypadkach kolejowych długo oczekują na naprawy, więc postanowiliśmy temu zapobiec. Staramy się być elastyczni w stosunku do potrzeb naszych klientów. Oznacza to, że klient decyduje, kiedy, gdzie i na jak długo odstawi pojazd do danej naprawy. My wpisujemy się w te potrzeby i dzięki temu, nasza oferta jest tańsza, ponieważ nie ma potrzeby transportowania pojazdów do naprawy do hali wykonawcy, co przedraża każdą naprawę. My obecnie korzystamy z infrastruktury naszych klientów.

RK: Na jakich obszarach działalności chcecie się skupić?

SK: Aktualnie skupiamy się głównie na wszelkich usługach serwisowych dla transportu szynowego, na utrzymaniu pojazdów szynowych, wykonywaniu przeglądów okresowych, naprawach bieżących i remontach pojazdów szynowych, regeneracji części zamiennych i podzespołów, modernizacji pojazdów i urządzeń, naprawach powypadkowych, sprzedaży części zamiennych do pojazdów szynowych oraz doradztwie technicznym.

RK: Czy to wyczerpuje zakres Waszej oferty?

SK: Nie wyczerpuje. Świadczymy także usługi powiązane z naszymi partnerami biznesowymi. Dotyczy to głównie: naprawy silników, przekładni oraz kompleksowo całych zespołów napędowych POWERPACK, wykonujemy uruchomienia pojazdów po dłuższych naprawach lub przeglądach, naprawiamy i wykonujemy przeglądy wózków od pojazdów, realizujemy wymiany kół monoblokowych oraz obręczy, naprawiamy: sieci Ethernet, CAN, systemy sterowania pojazdem, mechatronikę, mechanikę ogólną, serwisujemy systemy klimatyzacji i wentylacji w pojazdach, a także wykonujemy usługi lakierowania pojazdów.

RK: Proszę przybliżyć plany na najbliższą przyszłość?

SK: W najbliższej przyszłości planujemy dalej rozwijać nasze usługi na rynku polskim. Jesteśmy także już dzisiaj obecni na rynku niemieckim, realizując usługi serwisowe na pojazdach Metro w BVG w Berlinie oraz na pojazdach elektrycznych w NORDBAHN w Hamburgu. Planujemy dalszy rozwój naszej firmy na rynku niemieckim. Ponadto otwieramy oddział naszej spółki w Czechach po to, aby oferować podobne usługi również i na tym rynku. Przygotowujemy się także do obsługi kompleksowej tramwajów w Olsztynie, mamy podpisaną umowę z naszym partnerem firmą DURMAZLAR, która będzie od 2020 roku dostarczała tramwaje dla miasta Olsztyn.

Rozmawiał RK