Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

Specjalistyczny dźwig w służbie MPK Wrocław

Przy tak złożonych akcjach operator może być bardzo blisko całego procesu ratunkowego i samego poszkodowanego. Może z centymetrową precyzją sterować podnośnikiem, by ratować zdrowie a nawet życie.

Fot. MPK Wrocław
Fot. MPK Wrocław

Specjalistyczny dźwig MPK Wrocław już przed dwoma tygodniami był jednym z głównych bohaterów cyklu szkoleń, które przewoźnik prowadził ze strażakami. Symulacja akcji ratowniczej była idealną sposobnością do ponownego przetestowania schematów szybkich działań obu jednostek. A także przyjrzenia się możliwościom sprzętu i ludzi, którzy w akcjach ratowania życia biorą udział.

Ponadto, specjalistyczny dźwig jest przystosowany do pracy pod trakcją bez konieczności jej zdejmowania. W razie potrzeby znacznie przyspieszy to czas wprowadzania pojazdu z powrotem na tory. Wykolejeń tramwajów jest zauważalnie mniej, co muszą przyznać nawet najwięksi krytycy komunikacji miejskiej. Niemniej, gdy będzie to potrzebne, możliwości nowoczesnego dźwigu pozwolą wprowadzić tramwaj do ruchu w krótszym czasie.

Dźwig rozpędza się maksymalnie do niemal 90 kilometrów na godzinę. Ma też bezprzewodową łączność, klimatyzację, czujniki cofania z kamerami i monitorem w kabinie oraz specjalne sprzęgi do holowania autobusów i tramwajów, także tych całkowicie niskopodłogowych.

Ultranowoczesny dźwig w idealnym świecie mógłby nawet stać nieużywany. W realnym – jego zaawansowana technologia pomaga nam wszystkim szybciej działać i  zyskać cenne minuty. Dla nas – mieszkańców Wrocławia.