Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Specjalistyczny sprzęt wjedzie na tory

Do końca maja 2022 r. park maszynowy Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie zasili nowoczesna podbijarka torowa i rozjazdowa. Maszyna gwarantuje wysoką jakość infrastruktury i szybsze wykonanie prac na liniach kolejowych.

Podbijarka uniwersalna (fot. Adrian Pędzisz / PNUIK Kraków SP. z o.o.)
Podbijarka uniwersalna (fot. Adrian Pędzisz / PNUIK Kraków SP. z o.o.)

Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. podpisało umowę o wartości 5,4 mln euro na zakup podbijarki uniwersalnej Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S.

Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych Spółki, która należy do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Maszyna reguluje położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Sprzęt będzie wykorzystywany do prac utrzymaniowych oraz inwestycyjnych. Producentem jest austriacka firma System 7 Railtechnology GmbH.

Mechanizacja prac na torach oznacza utrzymanie rozkładowych czasów podróży i sprawne przewozy ładunków.

Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na temat unowocześniania parku maszynowego powiedział:

– Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów.

 

Nowy nabytek to wysokowydajna uniwersalna podbijarka do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań umożliwia szybsze i sprawniejsze wykonywanie prac. W pełni hydrauliczny napęd podbijania, pozwala osiągnąć optymalne parametry podbijania toru, co gwarantuje jego wytrzymałość i stabilność. Innowacją jest również optyczny system namiarowy, umożliwiający precyzyjne ustawienie geometrii toru.

Fot. Martyn Janduła / PKP PLK
Fot. Martyn Janduła / PKP PLK

Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. Zbigniew Marzec powiedział:

– Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo – inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa.

 

Najnowsze rozwiązania

Producent wyposażył podbijarkę w nowoczesny system monitoringu, dostarczający informacji na temat jakości nawierzchni kolejowej. System elektroniczny pozwala również na zdalne monitorowanie podzespołów maszyny, co zapewnia bezawaryjną pracę.

Precyzję wykonywanych robót ułatwia komunikacja z systemem GPS i możliwość przesyłania danych o parametrach pracy maszyny. Nowa podbijarka jest też wygodniejsza w obsłudze i bardziej ekologiczna – ograniczono emisję hałasu, zainstalowane zostały panele fotowoltaiczne do ładowania akumulatorów.

Dodaj komentarz