Inwestycje Pasażer

Stacja tymczasowa na Spyrkówce dla podróżnych pod Tatry

Od 25 czerwca, na wakacje, wracają pociągi na modernizowaną trasę Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Dla pasażerów wybierających dalekobieżne i regionalne połączenia na podróż do zakopanego, przygotowano tymczasową stację na zakopiańskiej Spyrkówce.

Stacja kolejowa Zakopane Spyrkówka (fot. Arkadiusz Mstowski / PKP PLK)
Stacja kolejowa Zakopane Spyrkówka (fot. Arkadiusz Mstowski / PKP PLK)

Prace na jednotorowej linii Sucha BeskidzkaChabówkaZakopane, zaplanowano tak, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry. Dzięki inwestycji PLK, zmodernizowane perony na 21 stacjach i przystankach ułatwią pasażerom letnie wyjazdy na Podhale. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinasowana jest w ramach POIiŚ.

Stacja na Spyrkówce, zastępuje stację Zakopane

Latem, na stacji Zakopane wykonawca kontynuować będzie prace budowlane, które rozpoczął w marcu bieżącego roku. Zakopiańska stacja kolejowa korzystnie zmieni się dla podróżnych. Zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Nowe obiekty będą dłuższe, co pozwoli przewoźnikom na swobodne planowania postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Podróżni odczują podniesienie komfortu. Inwestor wyposaży obiekt w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Więcej i inwestycji w Zakopanem pisaliśmy – TUTAJ

Szeroki zakres inwestycji na stacji, wymaga wprowadzenia tymczasowych rozwiązań, umożliwiających przewoźnikom realizację bezpośrednich połączeń do Zakopanego w trakcie prac. Dlatego też na zakopiańskiej Spyrkówce – w rejonie ul. Chyców Potok, będzie mieścił się obiekt tymczasowy. Znajdą się w nim m.in. kasy biletowe, poczekalnia, toalety i tablice informacyjne, czyli wszystko co potrzebne do sprawnej obsługi podróżnych. Ponadto od 25 czerwca do 31 sierpnia br. na tymczasowej stacji, do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni PKP Intercity. Udzielą oni wszelkiej informacji pomocnej w podróży.

Komunikacja z centrum miasta zapewniono poprzez utworzenie parkingu oraz postoju dla taxi, taxibusów i busów. Rozwiązania te Polskie Linie Kolejowe zaplanowały razem z Urzędem Miasta Zakopane i z przewoźnikami. Dzięki temu możliwa będzie sprawna przebudowa stacji kolejowej Zakopane oraz budowę przez miasto Centrum Komunikacyjnego. Kompleks będzie składał się z dworca komunikacji dalekobieżnej i lokalnej oraz parkingu wielopoziomowego.

Jak zmieni się kolejowa zakopianka?

Skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostępności do kolei, to cele jakie postawiły przed sobą PLK przed rozpoczęciem inwestycji. Po jej zakończeniu, co przewidziano na do końca 2023 r., czas podróży z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godzin. Już tego lata pasażerowie skorzystają z 21 lepiej przygotowanych stacji, a także przystanków na odcinku między Skawiną a Zakopanem.

Modernizacja kolejowej „zakopianki”, realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99 na odcinku SkawinaSucha BeskidzkaChabówka – Zakopane”. Na inwestycję przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.g

Dodaj komentarz