Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Startuje nowa kampania medialna akcji „Bezpieczny Przejazd”

PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rusza z nową medialną odsłoną kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”. Bezpieczne zachowanie w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych będą promować Ambasadorzy Bezpieczeństwa.

Fot. Izabela Miernikiewicz / PKP PLK
Fot. Izabela Miernikiewicz / PKP PLK

Cały czas przyczyną 99% wypadków na przejazdach jest ignorowanie znaku stop, a także wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie zapór slalomem i nadmierna prędkość. Skutkiem zdarzeń są ludzkie tragedie, straty materialne, angażowanie służb ratowniczych, utrudnienia w podróży koleją.

– Spoty filmowe Polskich Linii Kolejowych apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi. Kampania medialna towarzyszy budowie bezkolizyjnych przejazdów, montowaniu dodatkowych urządzeń, szkoleniu pracowników – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty filmowe „Bezpiecznego Przejazdu”, kampanii społecznej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi.

W 2021 r. było 201 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. 49 osób zginęło, a 17 zostało rannych. Jednak zdarzenia na przejazdach to ułamek procenta wszystkich zdarzeń komunikacyjnych w Polsce. Dla kolejarzy to ważny obszar działań.

Milion odbiorców

Nowy kampanijny spot trafił już na ekrany telewizyjne, do kin i na portale internetowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szacują, że przekaz dotrze do milionów odbiorców, zwiększy liczbę Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa i realnie wpłynie na ograniczenie zdarzeń na przejazdach. Pokazane skutki tragicznych zdarzeń mają ostrzegać i wzmóc pozytywne zachowania. Na stronie kampanii „Bezpieczny Przejazd” przygotowane zostały specjalne pakiety edukacyjne przeznaczone do osób w każdym wieku. Każdy może dowiedzieć się jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowo-drogowych.

Kampania medialna to jedno z działań dla zwiększania poziomu bezpieczeństwa na przejazdach. PLK dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych budują bezkolizyjne przejazdy, montują dodatkowe urządzenia. Na bieżąco prowadzone są szkolenia pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu.

PKP PLK apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas przejazdy na ferie przy przekraczaniu przejazdów oraz uwzględnienie trudnych warunków atmosferycznych.

Razem z Ambasadorami Bezpieczeństwa zaprasza rodziców i dzieci do korzystania z aplikacji mobilnych oraz gier edukacyjnych, dostępnych na stronie internetowej kampanii. W trakcie podróżowania pociągiem czy samochodem najmłodsi mogą poznać zasady bezpieczeństwa.

Projekty

„Bezpieczny Przejazd VR” to aplikacja mobilna, która, przy użyciu gogli VR, pozwala uczyć się na wykreowanym w wirtualnej rzeczywistości przejeździe. Można jej używać również korzystając z samego smartfona. Dostępna jest w wersji na Androida oraz iOS.

Dodaj komentarz