Pasażer

Szczecińska szybka kolej z problemami

Powstanie zwartej sieci połączeń oraz przywrócenie ruchu na trasie Szczecin – Police to najważniejsze założenia budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. PKP PLK otworzyły oferty w kluczowych przetargach na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras.

W dniu 10 lipca marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz podpisał porozumienie w sprawie budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Złożenie podpisu oznacza początek działań mających na celu pozyskanie ponad pół miliarda złotych na realizacje inwestycji, której szacowane koszty wynoszą 741 mln zł. Według słów Geblewicza realizacja tego projektu sprawi, że aglomeracja szczecińska dołączy do grona nowoczesnych metropolii, które zorganizowane są w oparciu o przyjazny dla pasażerów transport publiczny.

Szczecin i Pomorze Zachodnie będą jeszcze lepszym miejscem do życia i jeszcze bardziej atrakcyjne dla odwiedzających nasz region turystów. Podpisane porozumienie zawiera dziesięć podmiotów zaangażowanych w projekt – a wśród nich Województwo Zachodniopomorskie oraz PKP PLK SA. Projekt napotkał jednak pierwsze problemy. Narodowy zarządca infrastruktury otworzył oferty w kluczowych przetargach na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras, mających wejść w skład SKM. Okazało się jednak, że najtańsza oferta w postępowaniu na modernizację linii 406 do Polic przekracza niemal o 1/3 wysokość środków, jaką PKP PLK planowały przeznaczyć na realizację inwestycji (370,2 mln zł).

Czytaj dalej >