W dalszych planach jest modernizacja dwóch kolejnych odcinków torowisk – w ciągu ul. Lubickiej (ok. 3 tys. mtp torowiska) oraz M. Skłodowskiej-Curie (ok. 3,2 tys. mtp. torowiska). Łącznie w ramach tych czterech zadań zmodernizowanych zostanie ponad 6 km tras tramwajowych.
Dla przypomnienia:
W poprzednich latach, w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, zmodernizowano cztery odcinki torowisk:
- wspomniany już fragment w ciągu Szosy Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego – ok. 3,4 tys. mtp. zmodernizowanego torowiska, w tym prawie 3 tys. mtp w technologii zielonego torowiska;
- od pl. Niepodległości, przez ul. Kraszewskiego, Broniewskiego do ul. Reja z budową odwodnienia torowiska – ponad 2,5 tys. mtp. zmodernizowanego torowiska, w tym 1,5 tys. mtp zielonego torowiska (w tym od ul. Sienkiewicza do Reja torowisko z rozchodnikiem w międzytorzu);
- w ciągu ul. Bydgoskiej (od skrzyżowania z ul. Reja do skrzyżowania z ul. Chopina – ok. 2,5 tys. mtp zmodernizowanego torowiska w tym prawie 1,6 tys. mtp zielonego torowiska;
- w ciągu ul. Warneńczyka, Kościuszki i Gogi na odcinku od pl. bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej – ponad 1,1 tys. mtp zmodernizowanego torowiska w tym ok. 720 mtp torowiska porośniętego rozchodnikiem.
Łącznie, w zakresie tylko jednego projektu, dało to prawie 9,5 tys. metrów toru pojedynczego nowoczesnych, ekologicznych, w znacznej części zielonych torowisk.
Wcześniej, podczas prac przy przebudowie układu torowo-drogowego z rejonie pl. Rapackiego, modernizację przeszły torowiska wzdłuż ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wałów gen. Sikorskiego, ul. Kraszewskiego i Czerwonej Drogi. Wybudowano także nowy odcinek torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości oraz nowoczesny węzeł przesiadkowy na al. św. Jana Pawła II.
W efekcie, na skutek wieloletnich działań wspartych funduszami unijnymi, Toruń może chwalić się jednym z największych w Polsce odsetkiem zielonych torowisk w stosunku do całości torowisk w mieście.