Wywiady

Użyteczność vs innowacyjność

RK: Ciekawe, czyli bezpieczeństwo w pojeździe górą.

RP: Nie tylko, do tego należy dołożyć systemy wideo na dworcach i ich integrację z systemami wideo na pojazdach i zarządzanie całością poprzez jedną aplikację.

RK: A co z tego ma pasażer?

EW: Pasażer jest często nieświadomy istnienia tych systemów, gdyż działają one niepostrzeżenie, a poza tym wydają się być coraz częściej oczywistością. Czasami zauważa zainstalowaną kamerę podsufitową, czy wyświetlacze TFT podwieszone w przestrzeni pasażerskiej. Kluczowym jest to, co się dzieje z rejestrowanym obrazem. Systemy zauważane są w momencie, kiedy coś złego się stanie w czasie podróży – wówczas pasażer oczekuje podjęcia konkretnych działań, zabezpieczenia dowodu w sprawie i przekazania nagrania z monitoringu np. Policji.

RK: To o czym Pan mówi oferuje obecnie wiele firm. Czym różnicie się od pozostałych?

EW: Przede wszystkim tym, że oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania. Firma TELESTE zajmuje się rozwojem i produkcją większości swoich urządzeń, a także pracuje nad rozwojem własnego oprogramowania. Nasze urządzenia są projektowane i testowane zgodnie z wymaganiami kolejowymi. Posiadamy wszystkie niezbędne certyfikaty kolejowe. Przykładamy bardzo dużą wagę do jakości i niezawodności urządzeń – każde nowe urządzenie przechodzi długą procedurę testów i badań. W ten sposób staramy się wyeliminować wszelkie błędy na etapie przedprodukcyjnym. Bezpieczeństwo i niezawodność są dla nas najwyższym priorytetem. Dzięki temu zdobyliśmy zaufanie u największych producentów taboru w Europie i na świecie. W wielu krajach mamy zarówno biura sprzedażowe, jak i centra serwisowe.

RP: Jako TELESTE zaczynaliśmy od produkcji urządzeń do transmisji danych, potem przyszły zaawansowane systemy monitoringu, informacja pasażerska. Własne urządzenia plus własne oprogramowanie. Jak widać całkiem spore kompetencje „łańcucha komunikacyjnego”, od warstwy fizycznej począwszy, poprzez transmisyjną, i tak dalej, a na aplikacyjnej skończywszy.
Co Jeszcze? Cały czas się rozwijamy, patrzymy w przyszłość, analizujemy zagrożenia, trendy. Stąd nacisk na innowacje w tych obszarach, zwiększanie ich funkcjonalności, również poprzez nowy sposób łączenia ich ze sobą. I tak od 65 lat….
Z ciekawostek. Ostatnio rozszerzyliśmy obszar bezpieczeństwa o potencjalnych pasażerów. Chyba wszyscy dostrzegają problem zagrożenia mieszkańców miast, zwłaszcza w dużych, po zmroku. W przypadku zagrożenie, przechodzień uruchamia aplikację na smartfonie, ta wskazuje gdzie znajduje się najbliższy bezpieczny przystanek i udaje się tam. Równolegle powiadamiane są odpowiednie służby – Policja, Straż Miejsca, a system kamer przełącza się na odpowiedni widok. Przechodzień już z przystanku nawiązuje video połączenie z odpowiednimi służbami. Do tego, sam przystanek automatycznie sygnalizuje odpowiednio sytuację alarmową w momencie, gdy osoba już do niego dotrze. To dodatkowo odstrasza agresora.
Przystanek komunikacji miejskiej, czy też stacja, pełni rolę bezpiecznego miejsca. Nazwaliśmy to „Connected Zone”. Pierwsze wdrożenie już za nami. W Szwecji i w Finlandii. Niby nic nowego, bo wszystkie elementy już dawno są, a jednak.

Dodaj komentarz