Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” obejmuje ok. 70 km dwutorowej linii. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach. Pociągi sprawnie jeżdżą nowymi torami z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania. Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na odcinkach: Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu (na ul. Czechosłowackiej), Mosinie i Łęczycy.
Powiązane artykuły
PKP PLK zmodernizuje 8 stacji i przystanków między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace modernizacyjne na 8 stacjach i przystankach między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. Aktualnie prace trwają na przystanku Suchatówka. Inwestycja w woj. kujawsko-pomorskim to część projektu wartego 100 mln zł, współfinansowanego ze środków POIiŚ. Co zmieni się na przystanku Suchatówka? Przede wszystkim przebudowane zostaną perony. Ich podwyższenie ułatwi podróżnym wsiadanie i […]
Rail Baltica bardziej bezpieczna
Wiadukt nad torami w Toporze od dziś zwiększył bezpieczeństwo i sprawność w ruchu kolejowym i drogowym na trasie Warszawa – Białystok (Rail Baltica). Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. znacznie ułatwia mieszkańcom komunikację w regionie.
Cyberprzestępcy poważnym zagrożeniem dla kolei
Paraliż funkcjonowania systemu kolejowego może mieć doniosłe skutki, co potwierdzają przykłady cyberataków na sektor kolejowy jakie miały miejsce w ostatnich latach, a także przeprowadzone na tym polu eksperymenty. W 2015 r. na targach CeBIT w Hanowerze, za pomocą symulacji odtworzono typową infrastrukturę kolejową (przepływ danych nadzoru wideo, interfejsy sterujące, harmonogramy czasowe itp.) w celu oszacowania […]