Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Większa przepustowość linii kolejowej Warszawa – Radom

PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły przepustowość dalekobieżnej trasy kolejowej przez Radom. Od niedzieli 29 sierpnia podróżni skorzystać będą mogli z nowych przystanków Radom Gołębiów oraz Radom Północny. Pociągi na odcinku RadomWarszawa pojadą po dwóch torach. Koszt prac to 645 mln zł.

Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK

Od niedzieli między Warszawą a Radomiem pociągi kursować będą po dwóch torach. Między Warkom a Radomiem zlikwidowane zostanie tzw. wąskie gardło. Odcinek od Lesiowa do Radomia był ostatnim, na którym ruch odbywał się jednym torem. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby.

W samym Radomiu powstały trzy nowe przystanki, które usprawnią dojazd i poprawią komunikację w regionie.

Poza Radomiem Stara Wola, od niedzieli podróżni będą korzystać z nowych przystanków Radom Gołębiów i Radom Północny. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Dojścia do peronów przygotowano z myślą o potrzebach osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są pochylnie oraz windy. Na przystanku Radom Stara Wola, wraz z otwarciem drugiego toru, podróżni skorzystają z nowego peronu.

We wrześniu w Radomiu po wiadukcie drogowym na ul. Kozienickiej pojadą kierowcy. Wykonawca kończy prace.

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe województwa.

Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz WarkaRadom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz