Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Większa przepustowość linii kolejowej Warszawa – Radom

PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły przepustowość dalekobieżnej trasy kolejowej przez Radom. Od niedzieli 29 sierpnia podróżni skorzystać będą mogli z nowych przystanków Radom Gołębiów oraz Radom Północny. Pociągi na odcinku Radom – Warszawa pojadą po dwóch torach. Koszt prac to 645 mln zł.

Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK

Od niedzieli między Warszawą a Radomiem pociągi kursować będą po dwóch torach. Między Warkom a Radomiem zlikwidowane zostanie tzw. wąskie gardło. Odcinek od Lesiowa do Radomia był ostatnim, na którym ruch odbywał się jednym torem. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby.

W samym Radomiu powstały trzy nowe przystanki, które usprawnią dojazd i poprawią komunikację w regionie.

Poza Radomiem Stara Wola, od niedzieli podróżni będą korzystać z nowych przystanków Radom Gołębiów i Radom Północny. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Dojścia do peronów przygotowano z myślą o potrzebach osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są pochylnie oraz windy. Na przystanku Radom Stara Wola, wraz z otwarciem drugiego toru, podróżni skorzystają z nowego peronu.

Czytaj dalej >