global Tabor

Wodorowy pociąg Siemensa zaprezentowany

Dr Daniela Gerd tom Markotten, Członek Zarządu ds. Cyfryzacji i Technologii w Deutsche Bahn. Digitalizacji i Technologii w Deutsche Bahn powiedziała:

– Dla Deutsche Bahn, pociągi wodorowe są ważnym elementem na naszej drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Poprzez rozwój mobilnej stacji tankowania wodoru i związanej z nią infrastruktury serwisowej pokazujemy, że potrafimy nie tylko zadbać o mobilność, ale także o technologię. A właśnie to jest potrzebne, aby zapewnić przyjazny dla klimatu transport jutra. H2goesRail i współpraca z Siemens Mobility stanowią zatem ważny krok w kierunku wycofania oleju napędowego i uczynienia naszego taboru bardziej ekologicznym.

 

Siemens Mobility i Deutsche Bahn zaprezentują również projekt H2goesRail i Mireo Plus H na targach InnoTrans 2022. To największe na świecie targi technologii kolejowych, które odbędą się w Berlinie.

Projekt „H2goesRail” jest finansowany w ramach Krajowego Programu Innowacji Technologii Wodorowych i Ogniw Paliwowych (NOW GmbH) w wysokości 13,74 mln euro przez Federalne Ministerstwo ds. Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu (BMDV). Wytyczne dotyczące finansowania koordynuje NOW GmbH. Realizuje je lider projektu – firma Jülich.