Inwestycje

Zwiększa się komfort podróży na trasie Poznań – Warszawa

Fot. Ł. Bryłkowski / PKP PLK

Sprawniej koleją między stolicami Polski i Wielkopolski

Inwestycja sukcesywnie postępuje także na pozostałych odcinkach trasy objętych modernizacją: LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) oraz LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi sprawnie jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Nawierzchnia wymieniana jest na pozostałych szlakach. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie.

Fot. Ł. Bryłkowski / PKP PLK

Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku WarszawaPoznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych.

Dodaj komentarz