Prace budowlane będą realizowane w latach 2027-2029.
Wstępna szacowana wartość budowy zajezdni tramwajowej to ok. 130,5 mln zł netto/160,5 mln zł brutto, z czego ok. 108,3 mln zł ma stanowić dofinansowanie w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Budowę nowej linii tramwajowej od pętli Motoarena na zachód Torunia
Inwestycja obejmuje budowę dwutorowej linii łączącej pętlę „Motoarena” z nową zajezdnią tramwajową o długości ok. 3500 mtp. oraz trzech zespołów przystanków tramwajowych.
Nowa linia tramwajowa od pętli Motoarena pobiegnie wzdłuż ulicy Pera Jonssona w bezpośrednie otoczenie Motoareny Toruń im. Mariana Rosego. Następnie skręci na północny-zachód i wzdłuż planowanej drogi wschód-zachód w ciągu ulicy Ignacego Łukasiewicza dotrze do planowanej w ramach zadania 1 nowej zajezdni tramwajowej.
Prace budowlane będą realizowane w latach 2027-2029.
Wstępna szacowana wartość budowy linii tramwajowej to ok. 48,5mln zł netto/59,6 mln zł brutto, z dofinansowaniem ok. 40 mln zł w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Przetarg na projektowanie nowej linii tramwajowej na zachód Torunia i nowej zajezdni tramwajowej ogłoszono 20 stycznia br. Do 25 lutego br. można było składać oferty. Najkorzystniejszą (w wysokości 7 257 000 zł brutto) złożyła spółka PROGREG sp. z o.o.
Zgodnie z umową wykonawca na zaprojektowanie nowej zajezdni tramwajowej i linii tramwajowej wykonawca ma 16 miesięcy. W IV kwartale 2026 roku planowane jest ogłoszenie postępowania na roboty budowlane, a zakończenie prac w II kw. 2029 roku.
Modernizację torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą w ciągu ul. Kościuszki
Zadanie obejmuje modernizację torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą w ul. Kościuszki na odcinku ok 0,6 km (1215 mtp), od wysokości wejścia na posesję przy ul. Kościuszki 28-30 do wysokości ul. Olbrachta.
W ramach zadania planowane są:
- budowa nowego torowiska wykonana w technologii zielonego torowiska,
- budowa nowej sieci trakcyjnej oraz modernizacja infrastruktury towarzyszącej takiej jak m.in. wiaty, ścieżki rowerowe, chodniki, jezdnie, sieci (w zakresie niezbędnym do poprawnej realizacji zadania).
14 kwietnia 2025 roku dokonano wybór wykonawcy (Trakcja S.A.), który wycenił prace na ok.11 mln zł netto/13,5 mln zł brutto.
Obecnie trwa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po jej zakończeniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Prace budowlane będą realizowane w latach 2025-2026.
Modernizację torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą w ciągu ul. M. Skłodowskiej-Curie
Zadanie obejmuje modernizację ok. 1 960 mtp. torowiska tramwajowego wraz z niezbędną infrastrukturą. Prowadzone prace inwestycyjne poprawią funkcjonowanie i bezpieczeństwo komunikacji tramwajowej na odcinkach od ul. Wschodniej do pętli Elana, z wyłączeniem odcinka zmodernizowanego w 2014 r.
W ramach zadania planowana jest:
- budowa nowego torowiska wykonana w technologii zielonego torowiska,
- budowa nowej sieci trakcyjnej oraz modernizacja infrastruktury towarzyszącej (m.in. wiaty, ścieżki rowerowe, chodniki, jezdnie, sieci – w zakresie niezbędnym do poprawnej realizacji zadania).
Ogłoszenie postępowania na wybór wykonawcy na projektowanie zadania planuje się w maju 2025 r. Prace budowlane będą realizowane w latach 2027-2028.
Zakup czterech nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów
28 sierpnia 2024 r. podpisano umowę z firmą PESA z Bydgoszczy na dostawę czterech niskopodłogowych tramwajów wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego.