Urząd Transportu Kolejowego w zeszłym roku wydał 6315 licencji maszynisty. Tym samym 2017 r. był rekordowym pod tym względem. Niebagatelne znaczenie ma fakt, że większość wniosków została złożona przez System Obsługi Licencji Maszynisty (SOLM). Wdrożenie tego systemu w styczniu 2017 r. ułatwiło i przyspieszyło składanie wniosków o wydanie licencji maszynisty, zarówno wnioskodawcom indywidualnym, jak i przedsiębiorcom kolejowym działającym w imieniu swoich pracowników. SOLM ułatwia wypełnianie wniosków, sprawdzanie poprawności danych, a tym samym zmniejsza się ilość błędów. Zastosowane rozwiązania informatyczne oraz przygotowanie UTK do obsługi wniosków przyczyniły się do usprawnienia procesu wydawania licencji maszynisty. W 2017 r. Prezes UTK wydał 6 315 licencji maszynisty, a do tej pory zostało wydanych ponad 14 tys. licencji. Nadal jednak Urząd Transportu Kolejowego czeka na prawie 3 tys. wniosków.
Powiązane artykuły
Bilety kolejowe chętniej kupujemy online [STATYSTYKA]
Coraz częściej bilety kolejowe kupujemy przez aplikacje mobilne i internet – nie zaś w okienkach kasowych. Najnowsze statystyki, przekazane przez Urząd Transportu Kolejowego, jasno wskazują rosnącą popularność e-platform. Sprzedaż biletów online po raz pierwszy, od czasu prowadzenia przez UTK statystyk, wyprzedziła tradycyjną sprzedaż kasową. W 2022 r. pociągami podróżowało 342,2 mln osób, najwięcej od dekady. […]
Paint Coat Consulting – farby tworzone z dokładnością i pasją
Dlaczego tylko Lankwitzer? Pomijając wcześniejszą kilkunastoletnią współpracę obecnego właściciela Paint Coat Consulting na różnych stanowiskach oraz przekonaniu, że firma ta tworzy farby z dokładnością i pasją, jest jeszcze kolejny argument – to rodzina i tradycja. Tylko dzięki równowadze pomiędzy biznesem a osobami bliskimi, tworzącymi przedsiębiorstwo powstaje silny fundament w szerokim znaczeniu pojęcia działalności gospodarczej. Firma Lankwitzer jest przedsiębiorstwem rodzinnym w zasadzie […]
Najważniejsze organizacje branżowe jednym głosem o przyszłości kolei
Określenie wspólnych priorytetów, zacieśnienie współpracy i standaryzacja stanowisk w kwestiach kluczowych dla przyszłości kolei zarówno w Europie, jaki i w regionach pozaeuropejskich – to kluczowe tematy poruszone podczas spotkania Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) oraz Wspólnoty Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej (CER), które odbyło się 20 września 2021 r. przed oficjalnym rozpoczęciem 14. edycji Międzynarodowych […]