Urząd Transportu Kolejowego w zeszłym roku wydał 6315 licencji maszynisty. Tym samym 2017 r. był rekordowym pod tym względem. Niebagatelne znaczenie ma fakt, że większość wniosków została złożona przez System Obsługi Licencji Maszynisty (SOLM). Wdrożenie tego systemu w styczniu 2017 r. ułatwiło i przyspieszyło składanie wniosków o wydanie licencji maszynisty, zarówno wnioskodawcom indywidualnym, jak i przedsiębiorcom kolejowym działającym w imieniu swoich pracowników. SOLM ułatwia wypełnianie wniosków, sprawdzanie poprawności danych, a tym samym zmniejsza się ilość błędów. Zastosowane rozwiązania informatyczne oraz przygotowanie UTK do obsługi wniosków przyczyniły się do usprawnienia procesu wydawania licencji maszynisty. W 2017 r. Prezes UTK wydał 6 315 licencji maszynisty, a do tej pory zostało wydanych ponad 14 tys. licencji. Nadal jednak Urząd Transportu Kolejowego czeka na prawie 3 tys. wniosków.
Powiązane artykuły
Odnowiony Dworzec w Suszu otwarty dla podróżnych [ZDJĘCIA]
Pierwsi pasażerowie mogą już korzystać ze zmodernizowanego dworca w Suszu (warmińsko-mazurskie). Podczas prac udało się przywrócić jego historyczny charakter – odtworzono ceglaną elewację wraz z detalami oraz wprowadzić proekologiczne i nowatorskie rozwiązania – część parterowa została przebudowana na wiatę rowerową. Pochodzący z 1876 roku dworzec odzyskał swoje historyczne piękno i jednocześnie stał się obiektem przystosowanym […]
W życie wchodzi filar rynkowy IV pakietu kolejowego. Co warto wiedzieć?
Od wtorku 12 maja wchodzą w życie istotne zmiany w ustawie o transporcie kolejowym. Stanowią one dostosowanie krajowych przepisów do rynkowego filaru IV pakietu kolejowego. Filar techniczny pakietu powinien obowiązywać od 16 czerwca. Z uwagi na pandemię koronawirusa, Komisja Europejska rozważa przesunięcie terminu o trzy miesiące. Nowelizacja ustawy z 13 lutego 2020 r. o transporcie […]
Działalność rozpoczął Zespół ds. stawek dostępu do infrastruktury kolejowej
Do zadań nowo powstałego Zespołu należą przede wszystkim zmiana sposobu kształtowania opłat, zasady stosowania ulg za dostęp do infrastruktury kolejowej, sposób kontroli stawek oraz zwiększanie efektywności zarządców infrastruktury. Skład Zespołu W skład grupy wchodzą przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego, Ministerstwa Infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Fundacji „ProKolej”, Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Instytutu Praw Obywatelskich, Stowarzyszenia […]