Siemens Mobility dostarczy amerykańskiej firmie Amtrak 83 nowoczesne pociągi dwunapędowe. Podpisany kontrakt obejmuje prawo opcji na 130 dodatkowe składy.
– Nowe pociągi zastąpią starzejącą się flotę 40- i 50-letnich pociągów – mówi prezes Amtrak Bill Flynn. – To przyszłość komfortowych podróży. Inwestycja ta jest niezbędna do rozwoju naszych usług Northeast Regional i usług wspieranych przez państwo. Pozwoli naszym klientom podróżować wygodnie i bezpiecznie, jednocześnie niwelować ślad węglowy.
Nowe składy wyjadą na m.in. Northeast Corridor i dalekobieżne trasy Palmetto, Adirondack, Carolinian, Cascades, Downeaster, Empire Service, Ethan Allen Express, Keystone Service, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service (Amtrak Hartford Line i Valley Flyer), Pennsylvanian, Vermonter i Virginia Services. Pociągi zastąpią pojazdy Amfleet i Metroliner.
– Ten zakup ma wymiar historyczny dla firmy – podkreśla zastępca administratora FRA Amit Bose. – Najnowocześniejsze składy pozwolą świadczyć bardziej bezpieczne i niezawodne usługi.
Jak podkreśliła komisarz Departamentu Transportu Stanu Nowy Jork Marie Therese Dominguez, stan Nowy Jork obserwuje zaangażowanie w innowacyjność usług i działania proekologiczne firmy Amtrak.
– Historyczna inwestycja pozwoli uzupełnić nowojorskie inwestycje o nowe stacje pasażerskie i niezawodne połączenia – podkreśla. – W stanie Nowy Jork kursować będzie 17 nowych składów, co znacząco poprawi komfort podróżowania.
Ron Pate, dyrektor Departamentu Transportu Stanu Waszyngton ds. kolei, przewozów towarowych i portów zaznaczył, że z niecierpliwością czeka na dostawę nowych pociągów, które poprawią komfort podróży na jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w kraju, na północno-zachodnim Pacyfiku.
Inwestycja o wartości 7,3 miliarda dolarów obejmuje zakup sprzętu oraz długoterminową umowę na dostawę i serwis części, modyfikacje i modernizacje pojazdów oraz inne wydatki programowe. Kontraktowi towarzyszy długoterminowa umowa serwisowa.
Nowe pociągi posiadają zdalny monitoring i w pełni zintegrowaną diagnostykę cyfrową dla zwiększenia niezawodności. Te zaawansowane funkcje umożliwią firmie Amtrak testowanie i rozwijanie nowych technologii oraz wprowadzanie nowych metod utrzymania w celu zwiększenia wydajności, dostępności i redukcji długoterminowych kosztów.
– Nowe pociągi, z których niektóre będą naszymi pierwszymi w Stanach Zjednoczonych, działającymi na baterie hybrydowe, zmienią sposób podróżowania Amerykanów – stwierdził Michael Cahill, prezes Siemens Mobility w Ameryce Północnej. – Pojazdy powstaną w Sacramento w Kalifornii.
Najnowsze pociągi będą wyposażone w bardziej komfortowe siedzenia, indywidualne gniazdka elektryczne i porty USB, pokładową sieć Wi-Fi, lepsze oświetlenie i panoramiczne okna, większe przedsionki, bardziej nowoczesne usługi gastronomiczne, w tym opcje samoobsługowe, a także najnowocześniejsze systemy informacji o podróży, cyfrowy system rezerwacji miejsc i wyświetlacze nawigacyjne. Pociągi zostały zaprojektowane z uwzględnieniem najnowszych standardów bezpieczeństwa i higieny, w tym ulepszonych systemów HVAC, bezdotykowego sterowania toaletami i zautomatyzowanych schodów. Pociągi spełniają wszystkie najnowsze przepisy i normy bezpieczeństwa, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo strukturalne. Dzięki zwiększonej pojemności i możliwości skrócenia czasu podróży, Amtrak spodziewa się, że nowy sprzęt zwiększy liczbę pasażerów o ponad 1,5 miliona rocznie.